Już ponad 1,5 mln użytkowników korzysta z innowacyjnej usługi InPost Pay, która łączy płatność i dostawę za pomocą jednego przycisku – dostępnego zarówno na karcie produktu, jak i w koszyku. InPost Pay skraca również cały proces zakupowy do kilkudziesięciu sekund, zachowując przy tym możliwość cross-sellu oraz lojalizacji klientów przez sprzedającego. InPost Pay oferuje prosty, jedno-klikowy proces zakupowy, który eliminuje główne trudności e-commerce w Polsce. Rozwiązanie zwiększa konwersję zakupową i obniża liczbę porzuconych koszyków nawet o 30-70%, w zależności od branży w jakiej działa sprzedawca, dodatkowo pomaga w zdobywaniu nowych klientów. Blisko 85% użytkowników InPost Pay stanowi nową grupę klientów dla partnerów e-commerce – spośród milionów korzystających z usług InPost.
– InPost Pay to największa innowacja w InPost od czasu metalowej blaszki. I jest to innowacja dlatego, że zmieniamy zachowanie konsumentów – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Szymon Wałach, wiceprezes zarządu InPost. – Dostarczamy im radykalnie prosty, szybki, intuicyjny proces zakupowy – który oznacza, że przez proste dwa kliknięcia mogę wykonać dowolne zakupy w sklepie oferującym tę usługę. Ale to także rewolucja dla sklepów – ponieważ pozwalamy na przyśpieszenie ścieżki zakupowej i poprawienie współczynników konwersji, a więc zwiększenie liczby koszyków zakupowych opłaconych i zamówionych przez klientów. Co ważniejsze, pomagamy sklepom pozyskiwać nowych klientów. InPost to dzisiaj 12 milionów aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej. I to właśnie do tej bazy użytkowników kierujemy tę usługę. Na początku kwietnia wspominaliśmy o przekroczeniu progu miliona aktywnych użytkowników InPost Pay. Dzisiaj mogę powiedzieć, że jest to 1 milion 600 tys. użytkowników – a więc bardzo szybko skalująca się usługa – ale też usługa pomagająca konsumentom w większym komforcie zakupów online. InPost Pay będzie ogólnopolską usługą na start. Wierzymy, że to będzie stały element naszej aplikacji mobilnej dostępnej dla wszystkich klientów. Przygotowaliśmy ją w ten sposób, aby po okresie walidacji tej usługi w Polsce była możliwość jej wdrożenia także na pozostałych rynkach, gdzie InPost dostarcza paczki – a więc na 8 rynkach zagranicznych – tłumaczy Szymon Wałach.