Transcash dołącza do PZF

Transcash dołącza do PZF

W poczet członków Polskiego Związku Faktorów weszła kolejna firma. Do PZF przystąpił właśnie Transcash.eu S.A.

 

Firma specjalizuje się w usługach finansowych dla branży transportowej. Od 2016 r. oferuje rozwiązania z zakresu finansowania faktur i pomaga przedsiębiorcom z sektora w budowie bezpiecznych relacji biznesowych w kraju i zagranicą.

 

Transcash działa w myśl idei smart&fair i wspiera klientów w dążeniu do stabilności finansowej na wszystkich polach, włącznie z ochroną przed nierzetelnymi kontrahentami. Oferuje kompleksowe usługi – od badania wiarygodności kontrahentów, poprzez finansowanie faktur za transport i monitoring należności, aż po wsparcie spedycji w budowie pozycji rzetelnego płatnika i partnera biznesowego.

Źródło: PZF

Rada Nadzorcza Banku Pekao S.A. wybrała nowego prezesa i dwóch wiceprezesów zarządu

Rada Nadzorcza Banku Pekao S.A. wybrała nowego prezesa i dwóch wiceprezesów zarządu

Rada Nadzorcza Banku Pekao S.A. zdecydowała, że od 5 października 2024 r. prezesem banku będzie Cezary Stypułkowski pod warunkiem uzyskania do tego czasu zgody Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Od 10 lipca w skład zarządu jako wiceprezes wejdzie Robert Sochacki, który wcześniej był oddelegowany z Rady na stanowisko wiceprezesa, kierującego pracami zarządu. Od 18 lipca do zarządu na stanowisko wiceprezesa dołączy Dagmara Wojnar.

– Mamy za sobą bardzo udany proces rekrutacyjny z udziałem renomowanej firmy doradczej. Dzięki niemu pozyskaliśmy do zarządu Banku Pekao S.A. osoby o niekwestionowanej wiedzy i kompetencjach. Cieszę się na współpracę z Cezarym Stypułkowskim, który obejmie stery zarządu. Jestem przekonany, że jego energia, doświadczenie w bankowości oraz ubezpieczeniach, jak również renoma jako managera i lidera, odegrają kluczową rolę w rozwoju i transformacji grupy Pekao S.A. – powiedział Artur Olech, przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Pekao.

Robert Sochacki złożył rezygnację z członkostwa w Radzie z dniem 9 lipca, a do 5 października będzie kierował pracami zarządu.

Powołanie nastąpiło po rozstrzygnięciu postępowania kwalifikacyjnego na stanowiska prezesa i wiceprezesów zarządu ogłoszonego 8 maja. Rada postanowiła, że postępowanie konkursowe na pozostałe stanowiska pozostaje otwarte.

Jeżeli Cezary Stypułkowski nie otrzyma zgody KNF do 5 października, to do chwili jej uzyskania będzie pełnił funkcję wiceprezesa kierującego zarządem.

Noty biograficzne poniżej w pliku PDF. 

Źródło: Pekao

Wszystkie rachunki bankowe firmy w jednym miejscu. Od teraz w Apfino.

Wszystkie rachunki bankowe firmy w jednym miejscu. Od teraz w Apfino.

Nie musisz już logować się do wielu serwisów bankowych, aby uzyskać informacje o aktualnych saldach kont. Wszystko to masz pod ręką w Apfino – platformie online do zarządzania firmą, produkowanej w ramach grupy kapitałowej Comarch. Usługa dostępu do firmowych sald wspomoże przedsiębiorców, ale też i biura rachunkowe.

- Ułatwiamy firmom dostęp do ich rachunków w różnych bankach za pomocą jednego serwisu. Nasza nowa usługa  daje  możliwość  potwierdzania  sald,  usprawnia  codzienny  ręczny  import  historii  rachunków  oraz identyfikację wpłat  od  klientów – tłumaczy Łukasz Rozlach, prezes Comarch Finance Connect (właściciel marki Apfino) – Wiemy, że klienci indywidualni w Polsce mogli już korzystać z podobnych rozwiązań, ale polski biznes dopiero wyczekiwał takiego rozwiązania. Do teraz.

W ramach „Rachunki bankowe firmy” użytkownik może uzyskać podgląd do rachunków prowadzonych w najpopularniejszych polskich bankach.

Na czym polega usługa Rachunki bankowe firmy

  • Nie musisz logować się do różnych serwisów transakcyjnych - na bieżąco monitorujesz salda rachunków bankowych z poziomu Apfino
  • Zyskujesz możliwość bieżącej kontroli nad wpływami i wydatkami
  • Wygodnie sprawdzasz salda i pobierasz historie transakcji swoich rachunków
  • Masz pełny obraz sytuacji finansowej swojej firmy

 

Jak działa nowość od Apfino?

  • Logujesz się do swojego konta na platformie Apfino
  • Klikasz w usługę „Rachunki bankowe firmy”
  • Wybierasz banki i rachunki, które chciałbyś podłączyć do usługi
  • Gotowe! Wybrane rachunki będą widoczne przez kolejne 180 dni (po upływie tego czasu, ze względów bezpieczeństwa, będziesz poproszona/y o wyrażenie zgody ponownie

Jeszcze w lipcu ruszy także analogiczna usługa skierowana do biur rachunkowych. Usługa „Rachunki bankowe klientów biur rachunkowych” wspomaga pracę biur, które pracują w środowisku Comarch! Dzięki Apfino pobierzesz salda i historie operacji z kont bankowych Twoich klientów, do systemu Comarch ERP Optima. To rozwiązanie oszczędzi sporo czasu i pracy księgowych w Twoim biurze rachunkowym.

 - Na bazie usługi AIS budujemy całą gamę usług, które sukcesywnie będziemy komunikować na rynku – dodaje Łukasz Rozlach.

 

Szczegóły:

https://apfino.pl/rachunki-bankowe-firmy/

 

Apfino  to platforma online stworzona, aby upraszczać prowadzenie firmy. Już teraz Apfino zapewnia dostęp do: faktoringu, windykacji, weryfikacji kontrahentów w kilku rejestrach dłużników, fakturowania, linków do szybkich płatności. Dostarcza również rozwiązania dla biur rachunkowych, do wypełniania obowiązków wynikających z ustawy AML. Apfino produkowane jest przez Comarch Finance Connect. Spółka posiada  wpis  na  listę  Komisji  Nadzoru  Finansowego  (Account  Information  Service  Provider), potwierdzający zgodność  procesów  i  procedur  Apfino  z dyrektywą unijną  PSD2,  która reguluje  dostęp  do usług bankowości. Wszelkie przekazywane dane są objęte należytą ochroną.

 

Bank Pocztowy jako pierwszy bank w Polsce przeniósł bankowość elektroniczną do chmury Amazon Web Services

Bank Pocztowy jako pierwszy bank w Polsce przeniósł bankowość elektroniczną do chmury Amazon Web Services

Bank Pocztowy, jako pierwszy bank w Polsce przeniósł swoją bankowość elektroniczną do chmury Amazon Web Services (AWS). Tym samym wszyscy klienci bankowości internetowej i mobilnej Banku korzystają już z rozwiązania opartego na chmurze. Pozwoli to na jeszcze szybszy rozwój jednej z najlepiej ocenianych przez klientów aplikacji bankowych na polskim rynku. Wykorzystanie usług chmurowych zapewni również wyższy poziom niezawodności i bezpieczeństwa.

Bank Pocztowy zakończył przenoszenie bankowości elektronicznej do chmury Amazon Web Services (AWS). Jest to najbardziej powszechnie stosowana chmura obliczeniowa na świecie. Daje ona dostęp do gotowych do wykorzystania usług, co pozwala na szybszy rozwój opartych na niej rozwiązań i umożliwia wysoki poziom automatyzacji w IT. Dzięki wykorzystaniu chmury, Bank planuje jeszcze szybciej rozwijać bankowość elektroniczną, która już dziś jest jedną z najlepiej ocenianych przez klientów aplikacji bankowych na polskim rynku (4,7 gwiazdek w sklepach Google Play i Apple App Store).

- Wykorzystanie chmury obliczeniowej to jeden z elementów przyjętej przez Bank Pocztowy strategii w obszarze technologii informacyjnych. Nie tak dawno Bank wdrożył nowy system CRM, którego pierwszy etap został ukończony w rekordowe 4 miesiące – było to możliwe m.in. dzięki postawieniu na rozwiązanie oparte na chmurze obliczeniowej. Przeniesienie bankowości elektronicznej do chmury również pozwoli nam sprawniej udostępniać nowe funkcjonalności. Otwiera nam drzwi do wykorzystania chociażby nowych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Warto zauważyć, że jesteśmy pierwszym polskim bankiem, który przeniósł bankowość elektroniczną do chmury AWS - komentuje Jacek Presz, Dyrektor Biura Zarządzania IT w Banku Pocztowym.

Amazon Web Services jest najbardziej wszechstronną i szeroko stosowaną ofertą chmury na świecie. Miliony klientów, w tym najszybciej rozwijające się start-upy, największe przedsiębiorstwa i wiodące instytucje rządowe korzystają z AWS, aby obniżyć koszty, zwiększyć elastyczność i szybciej wprowadzać innowacje.

Chmura AWS została zaprojektowana z myślą o najwyższych standardach bezpieczeństwa, zgodności i odporności wymaganych w sektorze finansowym. Korzystając z AWS, banki mogą m.in. w pełni bezpiecznie korzystać z innowacyjnych technologii, takich jak generatywna sztuczna inteligencja. Nasze usługi AI zostały zaprojektowane z uwzględnieniem rygorystycznych wymagań dotyczących prywatności, bezpieczeństwa i zarządzania ryzykiem dla sektora finansowego, co pozwala na ulepszanie obsługi klienta, automatyzacji procesów czy analizy danych – powiedział Tomasz Olejnik, Dyrektor Generalny Sektora Publicznego w AWS w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Przenosząc bankowość elektroniczną do chmury bank buduje centrum kompetencji w zakresie nowych technologii.

- Wykorzystanie chmury publicznej w banku to przede wszystkim zmiana kultury organizacji, która pozwala sprawniej osiągać cele biznesowe. Migracja bankowości elektronicznej do AWS umożliwia dostęp do najnowszych technologii i narzędzi, które pozwalają w krótszym czasie dostarczać klientom najwyższy poziom usług - zauważył Maciej Cetler CEO Tameshi, kluczowego partnera Banku wspierającego migrację.

Chmura, z której korzysta Bank, pozwala zautomatyzować znacznie więcej czynności niż miałoby to miejsce w przypadku zarządzanej własnymi siłami serwerowni. Kolejne wydania bankowości elektronicznej Banku Pocztowego wdrażane są we w pełni automatycznym procesie. Procesy tak zwanej ciągłej integracji i ciągłego wdrażania pozwalają zaoszczędzić czas administratorów, unikać błędów i skrócić czas potrzebny na udostępnienie nowej wersji aplikacji.

Wprowadzenie bankowości elektronicznej w chmurze to nie tylko krok w stronę nowoczesności, ale także wyzwanie z perspektywy bezpieczeństwa i zgodności regulacyjnej.

Taki projekt wymaga zapewnienia, że rozwiązania są odporne na zagrożenia cybernetyczne. Każdy krok w kierunku cyfryzacji niesie ze sobą ryzyko ataków. Dlatego kluczowe jest, aby środowisko chmurowe było odpowiednio zaprojektowane i zabezpieczone. Bank musi przy tym spełnić rygorystyczne wymagania narzucane m.in. przez Komisję Nadzoru Finansowego. Zapewnienie zgodności z regulacjami w przedsięwzięciu zakładającym wykorzystanie nowych rozwiązań technologicznych ma znaczenie szczególne, bo definiuje ramy dla odpowiedzialnego stosowania innowacjistwierdził Krzysztof Swaczyński z SEQRED, partnera Banku w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa usług chmurowych.

Aktualnie Bank Pocztowy pracuje m.in. nad rozwojem swojego marketu cyfrowego 2.0 już w chmurze AWS. Pozwoli to na udostępnienie na tej platformie sprzedaży online w bankowości elektronicznej i mobilnej większej liczby produktów w znacznie krótszym czasie. Tym samym istotnie przełoży się na pozytywne doświadczenia Klienta w relacji z Bankiem. Bank Pocztowy od wielu lat dynamicznie rozwija się w obszarze cyfrowym. W grudniu ubiegłego roku przyjęto nową Strategię IT zorientowaną na wykorzystanie usług publicznej chmury obliczeniowej i sztucznej inteligencji.  Wcześniej instytucja wdrożyła - także w chmurze - system klasy CRM, który umożliwił lepsze dopasowanie oferty banku do potrzeb Klientów. Bank może pochwalić się także wprowadzanymi i innowacyjnymi usługami/produktami m.in. pierwszą w Polsce biometryczną kartą płatniczą, umożliwiającą autoryzację płatności poprzez odcisk palca, „ROR na selfie” - czyli możliwością założenia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego za pomocą skanu twarzy oraz wideoweryfikacją usług.

Źródło: Bank Pocztowy

Jeszcze większa ochrona klienta w Banku Millennium

Jeszcze większa ochrona klienta w Banku Millennium

Bank Millennium wdraża nowe rozwiązania, które mają przeciwdziałać skutkom kradzieży tożsamości i idących za tym wyłudzeń pieniędzy. Weryfikuje, czy numer PESEL służący do identyfikacji osób fizycznych jest zastrzeżony.

Zastrzeganie numeru PESELlink otwiera się w nowym oknie ma usprawnić proces chronienia tożsamości i ograniczyć skutki jej ewentualnej kradzieży. W związku ze zmianami w prawie, od czerwca tego roku instytucje finansowe będą miały obowiązek weryfikowania, czy PESEL konsumenta nie został zastrzeżony w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL Ministerstwa Cyfryzacji. Bank Millennium wdraża rozwiązania, dzięki którym przez bezpośrednie połączenie z rejestrem będzie weryfikował dane osób starających się np. o kredyt lub pożyczkę, zakładających konto osobiste lub oszczędnościowe oraz wypłacających gotówkę w placówce bankowej (gdy kwota przekracza trzykrotność minimalnego wynagrodzenia).

- Wdrażając nowe rozwiązania, staraliśmy się zrobić wszystko, aby nie ucierpiała wygoda obsługi naszych klientów we wszystkich kanałach kontaktu z bankiem. Jeśli klient zastrzegł numer PESEL, a dana czynność bankowa wymaga jego odblokowania, będzie mógł dokonać takiej zmiany w czasie rzeczywistym m.in. w aplikacji mObywatel – wyjaśnia Magdalena Jaskóła, kierująca Wydziałem Rachunków Bieżących w Banku Millennium.

Celem nowych rozwiązań jest ochrona konsumentów przed zawarciem umowy przez osoby nieuprawnione lub zmanipulowane przez cyberprzestępców. Jeśli ktoś spróbuje zaciągnąć pożyczkę lub kredyt, wykorzystując zastrzeżony numer PESEL, podczas weryfikacji danych natrafi na blokadę w systemie i czynność zostanie zatrzymana. Nowe rozwiązania mają również wpływ na funkcjonowanie aplikacji mobilnej banku, dlatego użytkownicy zachęcani są do jej aktualizacji do najnowszej dostępnej wersji

Źródło: Millennium Bank

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.