Jak zarządzać pieniędzmi, jak inwestować i jak zarobić, a nawet – jak dodawać i odejmować – czy można dowiedzieć się tego wszystkiego przesuwając pionki na planszy? Jak najbardziej. Bank Credit Agricole, przy współpracy z firmami The Heart i Mastercard, przygotował grę planszową "Misja Kasa", przy której cała rodzina będzie się świetnie bawić i jednocześnie uczyć finansów. Grę można zdobyć w specjalnej promocji Konta dla Ciebie Junior.
"Misja Kasa" to gra planszowa stworzona z myślą o rodzinnej rozgrywce z udziałem dzieci. Fabuła gry toczy się w fikcyjnym miasteczku, a gracze wcielają się w role postaci, dla których każdy dzień jest nową przygodą: szansą na inwestycje, dodatkowy zarobek lub zrobienie czegoś dobrego dla siebie, innych ludzi czy środowiska. Życie pisze jednak różne scenariusze, dlatego gracze muszą być czujni i sprytnie radzić sobie z niektórymi, losowymi zdarzeniami.
- Gra planszowa to idealna forma grywalizacji, która umożliwia zabawę i naukę jednocześnie. Podczas rozgrywki dzieci uczą się skupienia, rozumienia zasad, trochę matematyki i przede wszystkim zarządzania pieniędzmi. Jednocześnie odpoczywają od wszechobecnej elektroniki – wiemy, że tego oczekują też ich rodzice. Dla wszystkich graczy jest to okazja, by spędzić czas w rodzinnym gronie – podkreśla Marcin Data, dyrektor departamentu zarządzania segmentami, daily banking oraz produktami oszczędnościowymi.
Grę stworzył Sergiusz Sawin z firmy The Heart. Pomagała mu Olga Chechłacz, także z The Heart, przy wsparciu zespołu banku Credit Agricole. Partnerem projektu jest Mastercard. Na kolejnych etapach powstania gry twórcy zapraszali do testów dzieci, dzięki czemu można było sprawdzać rozgrywkę w praktyce.
- Nasi testerzy byli bardzo wymagający, a ich wskazówki pomogły nam znacznie usprawnić doświadczenie grania – zaznacza Sergiusz Sawin, twórca gry "Misja Kasa".
Gra wspiera edukację finansową najmłodszych i pozwala wprowadzać dziecko w świat pieniądza. W prosty sposób pokazuje, co to jest pożyczka, lokata, dlaczego warto się ubezpieczać, a także, jak działają karty płatnicze.
- Nauka poprzez zabawę jest jednym ze skuteczniejszych sposobów przyswajania wiedzy i budowania nowych nawyków. Jako firma działająca w branży finansowej, szczególną wagę przykładamy do edukacji i włączenia finansowego, dlatego z niezwykłym entuzjazmem wspieramy projekty, które są skierowane do najmłodszych. Misja Kasa to zatem nie tylko świetny pomysł na rodzinne popołudnie, ale również bardzo skuteczne narzędzie do budowania świadomości finansowej u dzieci – dodaje Jerzy Hołub, dyrektor marketingu i komunikacji na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
Jak dostać grę? Wystarczy, że rodzic otworzy Konto dla Ciebie Junior oraz wyrazi zgodę na komunikację SMS i e-mail, a następnie dziecko co najmniej trzy razy zapłaci w sklepach kartą Mastercard Junior. Z promocji mogą skorzystać osoby, których dziecko w momencie otwarcia Konta dla Ciebie Junior będzie miało ukończone 7 lat. Promocja potrwa do końca października.
Bank Pekao S.A. udzielił Grupie eSky, właścicielowi wiodącej platformy w Europie Środkowo-Wschodniej, sprzedającej produkty i usługi w 50 krajach, 285 mln zł finansowania w formie konsorcjalnego kredytu terminowego i obrotowego. Na pakiet finansowania składa się kredyt terminowy, m.in. na finansowanie akwizycji Thomasa Cooka (najstarszej marki na rynku turystycznym na świecie) oraz kredyt odnawialny RCF na finansowanie kapitału obrotowego i ogólnych celów korporacyjnych Grupy.
Grupa eSky jest kluczowym graczem w segmencie Online Travel Agencies (OTA) na rynkach Europy Zachodniej i Ameryki Południowej. Oferuje zróżnicowany wachlarz produktów turystycznych, w tym loty, zakwaterowanie, city breaki i wakacje w formie pakietów dynamicznych, które uzupełnia o produkty dodatkowe takie jak ubezpieczenia, wynajem samochodów, transfery lotniskowe, bilety na wydarzenia sportowe i koncerty oraz liczne atrakcje. Pakiety dynamiczne City Break i Wakacje czynią z eSky touroperatora, a produkt ten objęty jest Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym (TFG) zgodnie z ustawą o usługach turystycznych.
W 2023 roku firma osiągnęła wynik EBITDA w wysokości ponad 81 mln zł przy 3,5 mld zł przychodów, obsługując 3,3 mln klientów na całym świecie. W 2023 Grupa eSky została uznana przez Forbes za najcenniejszą polską firmę e-commerce z branży turystycznej.
– Cieszymy się, że możemy wspierać grupę eSky, która jest globalną platformą podróży o polskich korzeniach. Jako Bank Pekao mamy możliwości i kompetencje, aby skutecznie i kompleksowo wspierać przedsiębiorstwa realizujące dużej skali inwestycje. Jesteśmy i będziemy solidnym i wieloletnim partnerem dla naszych klientów – mówi Dieter Lobnig, dyrektor Departamentu Bankowości Inwestycyjnej i Finansowania Nieruchomości w Banku Pekao S.A.
-
PKO Bank Polski jest w konsorcjum banków, które podpisały umowę z Energix Polska z Grupy Energix Renewable Energies Ltd.
-
Umowa obejmuje finansowanie farm wiatrowych zlokalizowanych w województwach zachodniopomorskim i warmińsko-mazurskim - o łącznej mocy 120 MW.
-
PKO Bank Polski kontynuuje swoje zaangażowanie na rzecz transformacji energetycznej.
PKO Bank Polski w ramach konsorcjum podpisał umowę z Energix Polska z Grupy Energix Renewable Energies Ltd., która dotyczy finansowania farm wiatrowych w gminach Kozielice, Bielice, Banie w powiecie pyrzyckim, gminie Gryfino w powiecie gryfińskim (woj. zachodniopomorskie) i gminie Kisielice w powiecie iławskim (woj. warmińsko-mazurskie) - o łącznej mocy 120 MW. Udział PKO Banku Polskiego w finansowaniu to 277 mln zł, a cała umowa opiewa na 554 mln zł. To kolejny projekt, który potwierdza zaangażowanie banku na rzecz transformacji energetycznej. Budowa farm wiatrowych została w całości sfinansowana przez Energix Renewable Energies Ltd., następnie projekty zostały zalewarowane, a uzyskane środki z kredytu zainwestowane w kolejne projekty OZE w Polsce i Stanach Zjednoczonych.
- Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w tym projekcie jako partner finansowy. Naszą rolą jako lidera sektora bankowego jest finansowe wspieranie transformacji energetycznej, z korzyścią dla gospodarki i środowiska. To jeden z elementów strategii PKO Banku Polskiego, na który kładziemy bardzo duży nacisk
- mówi Ilona Wołyniec, Dyrektor Pionu Relacji z Klientami Strategicznymi i Finansowania Projektów w PKO Banku Polskim.
3 września 2024 roku Rada Nadzorcza podjęła uchwałę o powołaniu Michała Bolesławskiego na stanowisko prezesa Zarządu ING Banku Śląskiego, pod warunkiem uzyskania wymaganej zgody Komisji Nadzoru Finansowego.
Michał Bolesławski obejmie stanowisko prezesa Zarządu z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia banku zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za 2024 rok, nie wcześniej jednak niż po wyrażeniu zgody przez KNF. W 2025 roku po Walnym Zgromadzeniu obecny prezes Brunon Bartkiewicz odejdzie z Zarządu Banku w związku z upływem kadencji.
- Z przyjemnością informuję, że Rada Nadzorcza podjęła decyzję o powołaniu Michała Bolesławskiego na stanowisko prezesa naszego banku. Chciałabym podkreślić, że proces wyboru został przeprowadzony z zachowaniem najwyższych standardów ładu korporacyjnego oraz zgodnie z przyjętymi zasadami sukcesji w banku. Michał Bolesławski wyróżnia się dużym doświadczeniem biznesowym, zarządczym oraz umiejętnościami skutecznego łączenia strategicznej wizji z efektywnością. Wierzymy, że pod jego kierownictwem bank będzie kontynuował dynamiczny rozwój i umacniał pozycję na rynku. W imieniu Rady Nadzorczej życzymy Michałowi Bolesławskiemu sukcesów i cieszymy się na przyszłą współpracę – powiedziała Monika Marcinkowska, przewodnicząca Rady Nadzorczej ING Banku Śląskiego.
- Dziękuję za zaufanie, jakim obdarzyła mnie Rada Nadzorcza. Możliwość kierowania jednym z największych banków w Polsce to wyróżnienie, ale przede wszystkim duża odpowiedzialność. Mam nadzieję, że wspólnie z całym zespołem będziemy kontynuować trajektorię wzrostu i umacnianie pozycji rynkowej, które przez lata z sukcesem realizował bank pod przewodnictwem prezesa Brunona Bartkiewicza – powiedział Michał Bolesławski.
Michał Bolesławski jest związany z ING od 24 lat. W 2006 roku objął stanowisko dyrektora banku kierującego Pionem Klientów Biznesowych, a w 2008 roku wiceprezesa zarządu ING Banku Śląskiego nadzorującego ten obszar działalności banku oraz spółki: ING Commercial Finance, ING Lease, ING Usługi dla Biznesu. W tym czasie ING Bank Śląski został liderem segmentu bankowości dla firm. Znakiem rozpoznawczym banku stał się szybki proces kredytowy oraz bardzo wysoki poziom digitalnych możliwości obsługi bankowości dla firm. W styczniu 2021 roku awansował na stanowisko szefa Business Banking Holandii, Belgii i Luksemburga w Grupie ING, gdzie przeprowadził transformację tego segmentu, zwiększając poziom cyfryzacji i innowacyjności na tych rynkach. W 2023 roku objął stanowisko Global Head of Business Banking oraz został członkiem Board of Directors w ING Belgia.
Michał Bolesławski jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej oraz Harvard Business School. Studiował również na Kennedy School of Government oraz ESADE - Escuela Superior de Administracion y Direccion de Empresas.
- Koleje Mazowieckie uzyskały finansowanie od BGK i PKO Banku Polskiego na zakup nowych pociągów
- Pędząca cyfryzacja i wzmożona aktywność chińskich koncernów na europejskim rynku. Podsumowanie pierwszego półrocza 2024 roku w branży motoryzacyjnej w Polsce
- Ulgi dla początkujących przedsiębiorców
- Rosnące zadłużenie i cyberzagrożenia – oto choroby prywatnej służby zdrowia