Kolor, dynamika i nowoczesność – tak można opisać nową serię kart płatniczych VeloBanku, które symbolizują sztukę, muzykę i sport. Dzięki nim klienci będą mogli dać wyraz swoim zainteresowaniom przedstawionym w charakterystycznym stylu pop art. Nowe karty nawiązują też do projektów społecznych, w które angażuje się bank. A w związku z tym, że są w całości wykonane z materiałów recyklingowych, estetyka łączy się z funkcjonalnością.
Nowe wzory kart płatniczych VeloBanku są wynikiem wewnętrznego konkursu, który zaowocował połączeniem sztuki, muzyki i sportu w nowym visualu. Obrazy tematyczne, stworzone przez Piotra Zendaka z departamentu marketingu banku, powstały ręcznie z użyciem aplikacji graficznych. Każdy obraz był rysowany – element po elemencie, kolor po kolorze z doborem palety w taki sposób, aby tony właściwie ze sobą kontrastowały i podkreślały tematykę. Grafiki są przepełnione detalami i stanowią wycinki większych całości. Nowe wzory kart płatniczych są nie tylko zgodne z wartościami, które bank na co dzień promuje, ale również umożliwiają klientom wyrażenie siebie i manifestowanie zainteresowań. Wśród nowych wzorów znalazły się motywy takie jak cyklista, oko, usta czy muzyk grający na skrzypcach. Tym samym klienci mogą dać wyraz swoim zainteresowaniom w obszarze sportu, muzyki czy sztuki.
- Proces powstania tych grafik był dosyć złożony i przy każdym z visuali wyglądał nieco inaczej, choć wszystkie powstały w stylu grafik pop art w technice wektorowej. Grafika oka, którą znalazłem, była pierwsza i była dla mnie inspiracją. To ona narzuciła ton całej reszcie. Bazą każdorazowo była ilustracja powstała w technice pop art. W tle pojawiło się wykorzystanie AI, ale konieczne było rysowanie każdego elementu ręcznie. Nadawałem odpowiednią, charakterystyczną dla pop art kolorystykę, która jest mocna i wyrazista, czym w dobitny sposób podkreśla wyobrażenia i zainteresowania ludzi – mówi Piotr Zendak z VeloBanku.
Wzory, z którymi można się utożsamić
Nowe wizerunki kart oprócz tego, że pozwalają klientom na wyrażenie ich pasji i zainteresowań, nawiązują też do programów społecznych VeloBanku. Wizualizacja karty z wizerunkiem rowerzysty nawiązuje do VIA Dolny Śląsk – popularnego cyklu amatorskich wyścigów kolarskich, który bank wspiera jako sponsor tytularny. Motyw roweru symbolizuje dynamikę i aktywność, odzwierciedlając zaangażowanie banku w promowanie zdrowego trybu życia. Z kolei wzór karty przedstawiający instrument muzyczny zainspirowany przez program VeloTalent – wskazuje na program mecenatu nad młodymi, utalentowanymi artystami, naukowcami i sportowcami.
- Wprowadzenie nowych, designerskich grafik w naszych kartach płatniczych, które są wykonane w 100% z recyklingu, to odzwierciedlenie DNA marki, którą oparliśmy na tym, co ważne dla klientów. Dzięki nowym wzorom, użytkownik może znaleźć kartę, która przedstawi jego pasje i zainteresowania. Tym samym staje się ona nie tylko narzędziem płatniczym, ale także wyrazem indywidualności. Nowe grafiki są również ukłonem w stronę wartości, które promujemy – zrównoważony rozwój, wspieranie młodych talentów oraz aktywny tryb życia – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.
Nie tylko wygląd się liczy
Karty płatnicze VeloBanku wyróżniają się na rynku również pod względem ekologicznym i technologicznym. Są w całości wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. W zakresie bezpieczeństwa, VeloBank zastosował nowoczesne rozwiązania, przenosząc wrażliwe dane na rewers karty, co ogranicza ryzyko ich nieautoryzowanego pozyskania. Dodatkowo, karty wyposażono w blind notch – wycięcie, które ułatwia ich użytkowanie osobom niewidomym i słabowidzącym, umożliwiając prostsze korzystanie z bankomatów. Nowe wzory kart stanowią więc kontynuację społecznych zobowiązań VeloBanku z obszaru ESG.