Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją
Gratka dla klientów VeloBanku. Karty płatnicze inspirowane sztuką, muzyką i sportem

Gratka dla klientów VeloBanku. Karty płatnicze inspirowane sztuką, muzyką i sportem

Kolor, dynamika i nowoczesność – tak można opisać nową serię kart płatniczych VeloBanku, które symbolizują sztukę, muzykę i sport. Dzięki nim klienci będą mogli dać wyraz swoim zainteresowaniom przedstawionym w charakterystycznym stylu pop art. Nowe karty nawiązują też do projektów społecznych, w które angażuje się bank. A w związku z tym, że są w całości wykonane z materiałów recyklingowych, estetyka łączy się z funkcjonalnością.

Nowe wzory kart płatniczych VeloBanku są wynikiem wewnętrznego konkursu, który zaowocował połączeniem sztuki, muzyki i sportu w nowym visualu. Obrazy tematyczne, stworzone przez Piotra Zendaka z departamentu marketingu banku, powstały ręcznie z użyciem aplikacji graficznych. Każdy obraz był rysowany – element po elemencie, kolor po kolorze z doborem palety w taki sposób, aby tony właściwie ze sobą kontrastowały i podkreślały tematykę. Grafiki są przepełnione detalami i stanowią wycinki większych całości. Nowe wzory kart płatniczych są nie tylko zgodne z wartościami, które bank na co dzień promuje, ale również umożliwiają klientom wyrażenie siebie i manifestowanie zainteresowań. Wśród nowych wzorów znalazły się motywy takie jak cyklista, oko, usta czy muzyk grający na skrzypcach. Tym samym klienci mogą dać wyraz swoim zainteresowaniom w obszarze sportu, muzyki czy sztuki.

- Proces powstania tych grafik był dosyć złożony i przy każdym z visuali wyglądał nieco inaczej, choć wszystkie powstały w stylu grafik pop art w technice wektorowej. Grafika oka, którą znalazłem, była pierwsza i była dla mnie inspiracją. To ona narzuciła ton całej reszcie. Bazą każdorazowo była ilustracja powstała w technice pop art. W tle pojawiło się wykorzystanie AI, ale konieczne było rysowanie każdego elementu ręcznie. Nadawałem odpowiednią, charakterystyczną dla pop art kolorystykę, która jest mocna i wyrazista, czym w dobitny sposób podkreśla wyobrażenia i zainteresowania ludzi – mówi Piotr Zendak z VeloBanku.

Wzory, z którymi można się utożsamić

Nowe wizerunki kart oprócz tego, że pozwalają klientom na wyrażenie ich pasji i zainteresowań, nawiązują też do programów społecznych VeloBanku. Wizualizacja karty z wizerunkiem rowerzysty nawiązuje do VIA Dolny Śląsk – popularnego cyklu amatorskich wyścigów kolarskich, który bank wspiera jako sponsor tytularny. Motyw roweru symbolizuje dynamikę i aktywność, odzwierciedlając zaangażowanie banku w promowanie zdrowego trybu życia. Z kolei wzór karty przedstawiający instrument muzyczny zainspirowany przez program VeloTalent – wskazuje na program mecenatu nad młodymi, utalentowanymi artystami, naukowcami i sportowcami.

- Wprowadzenie nowych, designerskich grafik w naszych kartach płatniczych, które są wykonane w 100% z recyklingu, to odzwierciedlenie DNA marki, którą oparliśmy na tym, co ważne dla klientów. Dzięki nowym wzorom, użytkownik może znaleźć kartę, która przedstawi jego pasje i zainteresowania. Tym samym staje się ona nie tylko narzędziem płatniczym, ale także wyrazem indywidualności. Nowe grafiki są również ukłonem w stronę wartości, które promujemy – zrównoważony rozwój, wspieranie młodych talentów oraz aktywny tryb życia – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.

Nie tylko wygląd się liczy

Karty płatnicze VeloBanku wyróżniają się na rynku również pod względem ekologicznym i technologicznym. Są w całości wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. W zakresie bezpieczeństwa, VeloBank zastosował nowoczesne rozwiązania, przenosząc wrażliwe dane na rewers karty, co ogranicza ryzyko ich nieautoryzowanego pozyskania. Dodatkowo, karty wyposażono w blind notch – wycięcie, które ułatwia ich użytkowanie osobom niewidomym i słabowidzącym, umożliwiając prostsze korzystanie z bankomatów. Nowe wzory kart stanowią więc kontynuację społecznych zobowiązań VeloBanku z obszaru ESG.

Źródło: VeloBank

 

Bank Pocztowy udostępnił możliwość weryfikacji pracownika Infolinii Banku w aplikacji mobilnej „Pocztowy”

Klienci Banku Pocztowego posiadający aktywną aplikację mobilną „Pocztowy”, odbierając telefon od pracownika Infolinii Banku mogą teraz natychmiast zweryfikować jego tożsamość. Nowe rozwiązanie pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo klientów, którzy otrzymali narzędzie dodatkowej ochrony przed zyskującym na popularności wśród przestępców zjawiskiem spoofingu -  podszywaniem się oszustów pod numery telefonów m. in. pracowników banków w celu wyłudzenia danych lub środków finansowych.

Bank Pocztowy wprowadził nową funkcjonalność w swojej aplikacji mobilnej, umożliwiającą weryfikację tożsamości pracowników podczas rozmów wychodzących z Infolinii. Teraz klienci mogą sprawdzić, kim jest ich rozmówca i upewnić się, czy rzeczywiście rozmawiają
z pracownikiem Banku Pocztowego. Weryfikacja następuje poprzez powiadomienie push, które na życzenie klienta jest wysyłane do aplikacji mobilnej. Po otwarciu powiadomienia na ekranie telefonu pojawia się dedykowana strona z danymi pracownika Banku, takimi jak: imię i nazwisko, miejsce pracy, a także data i godzina wysłania powiadomienia.

- Ochrona naszych klientów jest dla nas priorytetem, dlatego wprowadziliśmy funkcjonalność, która umożliwia natychmiastową weryfikację tożsamości dzwoniącego pracownika Infolinii Banku w aplikacji mobilnej „Pocztowy”. Niestety, zjawisko spoofingu, czyli podszywania się oszustów pod numery telefonów m.in. infolinii banków w celu wyłudzenia danych lub środków finansowych, staje się coraz bardziej powszechne. Coraz częściej słyszy się, że przestępcy wykorzystują nowe technologie do manipulacji i oszukiwania klientów, co może prowadzić do poważnych strat finansowych. Dzięki naszej nowej usłudze klienci mogą teraz szybko i łatwo upewnić się, że faktycznie rozmawiają z  pracownikiem Banku, co znacząco zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa – mówi Agata Jelonek, Naczelnik Wydziału Rozwoju Usług Płatniczych Banku Pocztowego.

Bank Pocztowy zachęca wszystkich klientów do aktywnego korzystania z aplikacji mobilnej, aby zapewnić sobie pełne bezpieczeństwo w codziennych kontaktach z Bankiem. Oprócz nowej funkcji - weryfikacji tożsamości dzwoniącego pracownika, aplikacja umożliwia m.in. realizację i potwierdzenie płatności BLIK, automatyczne opłacenie przejazdu autostradą oraz lokalizację najbliższego bankomatu. Aplikacja „Pocztowy” została pobrana już przez ponad 205 000 osób i cieszy się pozytywnymi opiniami wśród użytkowników.

Wdrożone rozwiązanie weryfikujące tożsamość dzwoniącego pracownika wpisuje się w działania Banku Pocztowego, który w ubiegłym roku rozpoczął program edukacyjno-społeczny pod nazwą „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta”. Głównym celem programu jest edukacja osób dojrzałych z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz bezpiecznego poruszania się w świecie finansów.

Więcej informacji na temat programu: www.pocztowy.pl/cyberdojrzali

Źródło: Bank Pocztowy

mBank wprowadza płatności odroczone do Paynow

mBank wprowadza płatności odroczone do Paynow

Paynow to bramka płatnicza oferowana klientom mBanku. Od września firmy, które z niej korzystają będą mogły udostępnić w swoich e-sklepach płatności odroczone. Będzie to możliwe dzięki współpracy z PayPo.

Płatności odroczone, w skrócie nazywane BNPL (od ang. Buy Now, Pay Later), to usługa, która pozwala na zakup towaru i zapłacenie za niego w późniejszym terminie, zazwyczaj w ciągu 30 dni. Zgodnie z przewidywaniami "Global Payments Trends", w 2025 roku aż 12 proc. wszystkich transakcji w e-commerce będzie sfinalizowanych z wykorzystaniem tej metody płatności. W Polsce BNPL dopiero raczkuje, ale tempo z jakim rośnie jego popularność, szczególnie w branży modowej, pozwala przewidywać, że już niebawem zrównamy się pod tym względem z europejskimi wskaźnikami. Jak wynika z raportu "Poland Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities Databook Research&Markets", roczny wskaźnik wzrostu BNPL w naszym kraju wynosi aż 48 proc.
Duży wpływ na ten wynik ma dostępność tej usługi. Już 73 proc. największych sklepów w Polsce oferuje płatności odroczone (raport "Koszyk roku 2022"). Z czego 88 proc. z nich wdrożyło rozwiązanie PayPo. Od września także klienci Paynow będą mogli dołączyć do tego grona.

Jak skorzystać z BNPL w Paynow?

Przedsiębiorcy, którzy zainteresowani są wdrożeniem do swojego e-sklepu BNPL powinni skontaktować się z doradcą mBanku lub napisać w tej sprawie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Za korzystanie z płatności odroczonych Paynow pobierze prowizję w wysokości 1,2 proc. kwoty transakcji. Usługa uruchomiona zostanie 1 września.
Paynow_checkout_page.png

Paynow – nowoczesne płatności online

Paynow to zaawansowana technologiczne bramka płatności. Dzięki takim funkcjom, jak np. podnoszenie płatności, merchanci zyskują nawet do 5 proc. więcej opłaconych zamówień. Bramka oparta jest w pełni na rozwiązaniach chmurowych, co sprawia, że bez problemów obsługuje setki transakcji na sekundę. Dlatego też od kilku lat wykorzystywana jest do płatności online podczas finałów WOŚP. Z Paynow skorzystało już ponad 20 tys. klientów, w tym największe sklepy internetowe w polskim ecommerce jak Komputronik i Morele. Za jej rozwój odpowiada mElements – spółka z Grupy mBanku.
Dziś sprzedawcy korzystający z Paynow w ramach dostępnych metod płatności znajdą: BLIK, szybkie przelewy online (Pay By Link), kartę kredytową i portfele płatnicze – Google Pay oraz Apple Pay.

Co zyskują sklepy, które mają w ofercie płatności odroczone?

Z danych PayPo wynika, że klienci, którzy kupują za pośrednictwem płatności odroczonych, chętniej i szybciej podejmują decyzję o zakupie, dzięki czemu sklep sprzedaje więcej. Wartość koszyka zakupowego z PayPo jest średnio aż o 20-40 proc. wyższa w porównaniu do innych metod płatności, a liczba porzuconych koszyków spada nawet o 15-20 proc. Wzrasta też lojalność klientów - z raportu PayPo “Płatności odroczone w Polsce 2023” wynika, że 69 proc. osób korzystających z BNPL wskazało, że zdarzyło im się zrezygnować z zakupu z uwagi na brak płatności odroczonych w danym sklepie.
Więcej o Paynow - www.mbank.pl/firmy/system-platnosci-online-paynow oraz www.mbank.pl/msp-korporacje/e-commerce/paynow (przedsiębiorstwo z pełną księgowością i obrotami powyżej 5 mln złotych).
 
Źródło: mBank

Edukacja finansowa z kontem, kartą i aplikacją PeoPay dla dzieci na rozpoczęcie roku szkolnego i nawet 200 zł kieszonkowego na start

Zbliża się nowy rok szkolny. Oprócz tradycyjnej wyprawki warto zadbać o bezpieczne finanse dzieci i kształtowanie solidnych nawyków finansowych. Wśród wielu zalet posiadania konta przez najmłodszych jest finansowa edukacja, bezpieczeństwo pieniędzy oraz rozwijanie przedsiębiorczych zachowań. W Banku Pekao S.A. do atrakcyjnych rozwiązań bankowych dołączają także korzyści finansowe. Na dobry początek nowego roku szkolnego bank przygotował promocje za założenie konta – 200 zł kieszonkowego na start dla dziecka oraz wysokie oprocentowanie na koncie oszczędnościowym Mój Skarb. A do tego Konto Przekorzystne za 0 zł z nowoczesną aplikacją.

Jak wynika z badania Mind & Roses wykonanego na zlecenie Mastercard 3/4 dzieci powyżej 13. roku życia posiada już co najmniej jeden produkt bankowy – najpopularniejsze to konto osobiste i karta do konta. Dzieci najczęściej wykorzystują swoje konta bankowe do płatności kartą, zakupów internetowych i przelewów do znajomych oraz wypłaty gotówki. Ponad 80 proc. nastolatków twierdzi, że wszyscy lub niektórzy znajomi mają już konta bankowe założone im przez rodziców.

Tylko w tym roku rodzice otworzyli konta w Pekao już dla ponad 60 tysięcy dzieci. Ich liczba sukcesywnie rośnie a ten pozytywny trend świadczy o rosnącej świadomości finansowej wśród rodziców i najmłodszych. Młodzi głównie korzystają z karty do konta i aplikacji PeoPay KIDS lub PeoPay, a także chętnie gromadzą swoje oszczędności na kontach oszczędnościowych, na które kieszonkowe przelewają rodzice. Nierozłącznym elementem bankowania wśród młodych jest BLIK (zarówno w zakresie kupowania w internecie, płacenia w sklepach, jak i przekazywania sobie pieniędzy).

– W Banku Pekao stawiamy na ekosystem rozwiązań cyfrowych dla całej rodziny – wdrożyliśmy do oferty zarówno konta, karty i aplikacje dla dzieci, grywalizację edukacyjną dla najmłodszych w wieku 6-12 lat w aplikacji PeoPay KIDS oraz szeroką kontrolę rodzicielską dla dorosłych w Panelu rodzica. Wiemy jak ważne dla dzieci jest oszczędzanie na własne cele, dlatego zapewniamy wysokie oprocentowanie środków na kontach oszczędnościowych, pierwsze pieniądze na start w formie bonusu za założenie i aktywne korzystanie z konta oraz zachęcamy rodziców do ustawienia regularnego kieszonkowego na rachunek dziecka. Bankowanie dla dzieci – jeśli chodzi o opłatę za konto, kartę i wypłaty z bankomatów – jest bezwarunkowo bezpłatne aż do 26. roku życia – powiedział Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao S.A.

Nauka finansów dziecka na uczciwych warunkach

Konto Przekorzystne Banku Pekao S.A. jest bezpłatne dla dzieci do ukończenia 26. roku życia, tj.: 0 zł za prowadzenie konta, 0 zł za wydanie i obsługę karty do konta oraz 0 zł za wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą. Młodzi mogą jeszcze atrakcyjniej bankować, bo mają możliwość wyboru wizerunku karty płatniczej oraz personalizacji apki – zarówno młodsi w aplikacji PeoPay KIDS mogą zmienić tło, ikony i trenera, jak i nastolatki mogą zindywidualizować swoją aplikację poprzez wybór tła i awatara.

Konto bankowe dla dziecka to doskonałe narzędzie do nauki zarządzania finansami i odpowiedzialności finansowej. Dzieci mogą na bieżąco śledzić stan swoich pieniędzy, mądrze wydawać lub  oszczędzać na swoje marzenia i nauczyć się, jak działa bankowość. Co istotne, posiadanie rachunku bankowego pozwala dziecku również na bezpieczne przechowywanie pieniędzy. Dzięki temu nie musi ono nosić przy sobie gotówki, a rodzice nie muszą martwić się o zgubienie lub kradzież oszczędności.

Warto pamiętać, że rodzice mogą założyć konto dziecku już od jego urodzenia. To inwestycja w przyszłość, która może przynieść wiele korzyści. Warto więc wprowadzać dzieci w świat finansów już od najmłodszych lat. W ten sposób dorośli pomogą im budować dobre finansowe nawyki oraz ułatwią zdobycie umiejętności, które będą miały wpływ na ich przyszłość.

Promocje kont dla dzieci

Na zbliżający się rok szkolny Bank Pekao przygotował dla dzieci promocję i kieszonkowe na start w wysokości 200 zł. Aby z tego skorzystać wystarczy spełnić proste warunki uzależnione od wieku dziecka w dniu otwarcia Konta Przekorzystnego:

  • dziecko w wieku 0-5 lat – rodzic zakłada Konto Przekorzystne dziecku i zapisuje je do promocji do 30 września 2024 r. Saldo na otwartym w promocji Koncie Przekorzystnym powinno wynosić ponad 200 zł w dniu 30 listopada 2024 r.
  • dziecko w wieku 6-12 lat – rodzic zakłada dziecku wszystkie produkty wchodzące w skład Pakietu PeoPay KIDS (Konto Przekorzystne, Mój Skarb, karta Mastercard PeoPay KIDS, aplikacja PeoPay KIDS) i zapisuje dziecko do promocji do 30 września 2024 r. Do 30 listopada br. dziecko powinno zalogować się do aplikacji PeoPay KIDS i zapłacić min. 3 razy kartą Mastercard PeoPay KIDS lub BLIK.
  • dziecko w wieku 13 – 17 lat – rodzic zakłada dziecku Konto Przekorzystne wraz z kartą Mastercard Debit FX i aplikacją PeoPay i zapisuje dziecko do promocji do 30 września 2024 r. Do 30 listopada br. dziecko powinno zalogować się do aplikacji PeoPay i zapłacić min. 3 razy kartą Mastercard Debit FX lub BLIK.

 

Ponadto dzieci, którym rodzice założą Mój Skarb zyskują jeszcze więcej – odkładając oszczędności na nowo otwartym koncie oszczędnościowym Mój Skarb otrzymują wyższe oprocentowanie, tj. 7% w skali roku do kwoty 5 tys. zł przez 5 miesięcy od otwarcia konta. Oferta ta obowiązuje do 30 września 2024 r.

Bank Pekao ma również nagrodę dla rodziców. Za założenie konta dziecku dorośli mogą zyskać voucher 100 zł, który jest równoważny z 8000 punktów w programie Bezcenne Chwile. Wystarczy spełnić dwa proste warunki:

  • założyć dziecku w wieku 6-12 lat Pakiet PeoPay KIDS z kartą Mastercard PeoPay KIDS z wizerunkiem gamingowym do 30 września 2024 r. lub
  • założyć dziecku w wieku 13-17 lat Konto Przekorzystne i kartę Mastercard Debit FX z wizerunkiem gamingowym, sportowym lub muzycznym do 30 września 2024 r.
  • w ciągu 30 dni zapłacić min. 5 razy swoją kartą Mastercard zapisaną do programu Bezcenne Chwile.

Rodzice mogą również skorzystać z super rabatów na asortyment szkolny, w nowym programie Okazje z Żubrem. W ramach oferty na powrót do szkoły dostępne są specjalne okazje od partnerów.  

Szczegóły na stronie https://www.pekao.com.pl/rabaty/ Szczegółowe informacje o ofercie dla dzieci mamy na stronie www.pekao.com.pl/konto-dziecka

Szczegółowe informacje o promocjach dla dzieci mamy na stronie www.pekao.com.pl/promocje-dla-dzieci

Źródło: Pekao

Okazje z Żubrem – nowy program rabatowy w PeoPay

Od sierpnia klienci Banku Pekao mogą korzystać z zupełnie nowego programu rabatowego – Okazje z Żubrem. Platforma, dostępna w aplikacji PeoPay i serwisie Pekao24, oferuje szereg zniżek na zakupy online w ponad 400 sklepach popularnych marek.

Jak wynika z danych opublikowanych w raporcie Mastercard dla Banku Pekao1, co piąty użytkownik aplikacji bankowych korzysta z udostępnianych specjalnych ofert zakupowych, a ponad połowa planuje skorzystać z nich w przyszłości. Co więcej, aż 86 proc. młodych z Pokolenia Z kupuje online przynajmniej raz w miesiącu, zaś blisko 21 proc. z nich docenia rabaty, które mogą otrzymać mobilnie w aplikacji2.

W ramach platformy Okazje z Żubrem, klienci Pekao mają możliwość skorzystania ze specjalnych ofert i okazji w popularnych sklepach internetowych i stacjonarnych. Wystarczy zalogować się do aplikacji PeoPay, a następnie wybrać, widniejącą na ekranie głównym, sekcję BONUSY. Po wykonaniu tych kroków zainteresowany może przystąpić do programu Okazje z Żubrem i oszczędzać, robiąc zakupy w swoich ulubionych sklepach. Użytkownik może także przenieść się bezpośrednio z aplikacji bankowej do wybranego sklepu i użyć przypisanego do Okazji kodu rabatowego. Co istotne, klienci Banku Pekao mogą skorzystać ze zniżki, jeśli płatność za zakupy zostanie dokonana kartą wydaną przez Pekao, przelewem w serwisie Pekao24, mobilnie w aplikacji PeoPay bądź BLIKiem.

- Konsekwentnie rozwijamy naszą ofertę i aplikację PeoPay. Okazje z Żubrem to kolejna bardzo atrakcyjna usługa –  interesujący i szeroki program rabatowy. Dzięki tej platformie nasi klienci mogą korzystać ze zniżek sięgających nawet kilkudziesięciu procent w najbardziej znanych markach. Jestem przekonany, że program przyniesie klientom satysfakcję i wspomoże w codziennym  oszczędzaniu – mówi Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao S.A.

Nowa usługa Pekao jest dostępna m.in. w PeoPay – jednej z najlepiej ocenianych aplikacji bankowych, która została zainstalowana już 4 miliony razy. Intuicyjna aplikacja mobilna zawiera szereg funkcjonalności, m.in. możliwość personalizacji tła, widżetów i skrótów, jak również daje dostęp do szerokiej gamy produktów i usług bankowych oraz dodatkowych, w tym Okazji z Żubrem. Ponadto, aby skorzystać z kodów rabatowych w znanych markach należy mieć otwarte Konto Przekorzystne, które można założyć mobilnie na selfie.

- Klienci chcą, żeby aplikacje bankowe były intuicyjne i przejrzyste, a równocześnie pojawiały się w nich kolejne pozabankowe usługi i produkty. Z tego powodu, w aplikacji PeoPay, z jednej strony rozwijamy możliwości personalizacji, czyli dopasowania aplikacji do indywidualnych potrzeb, a z drugiej poszerzamy zakres usług dodanych związanych np. z transportem w postaci m.in. widoku biletu komunikacji miejskiej, także offline na ekranie logowania. Udostępnione Okazje z Żubrem to kolejny krok w poszerzaniu oferty takiego typu usług w bankowości elektronicznej Banku Pekao. Zależy nam, żeby nasi klienci mogli nie tylko szybko i bezpiecznie płacić za swoje zakupy online ale także oszczędzać dzięki kodom rabatowym, które znajdą w programie – podkreśla Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao S.A.

Więcej informacji o programie Okazje z Żubrem można znaleźć na stronie.


  1. Raport Quarterly Business Review z marca 2024 roku, wykonany na zlecenie Mastercard.
  2. Badanie „Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej” wykonane przez agencję badawczą SW Research

Źródło: Pekao

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.