Podsumowanie wyników PragmaGO w pierwszym półroczu 2024:
-
1,15 mld zł sfinansowanych należności (+25% r/r),
-
924 mln zł (+16% r/r) wygenerował faktoring,
-
305 mln zł (+49% r/r) obrotu zostało zrealizowane w modelu embedded finance,
-
-
13 872 firm (+18% r/r) pozyskało finansowanie,
-
z faktoringu skorzystało 1 756 klientów (+20% r/r),
-
z usług embedded finance skorzystało 12 567 przedsiębiorców (+17% r/r).
-
„Jesteśmy zdecydowanym liderem rynku w kategorii embedded finance dla biznesu. To usługi finansowania, których dystrybucja odbywa się poprzez zautomatyzowaną integrację techniczną z partnerami. Dzięki temu dostarczamy klientom ponadprzeciętne rozwiązania user experience. Dynamicznie rozwijamy ten segment usług - nie tylko zwiększamy bazę partnerów, klientów i wartość udzielanego finansowania, ale wprowadzamy też zupełnie nowe na polskim rynku rozwiązania. W maju przedstawiliśmy PragmaPay – pierwszą płatność odroczoną dla B2B, która dorównuje wygodą i szybkością standardom w segmencie konsumenckim. Chcemy, aby mali i średni przedsiębiorcy mieli łatwy dostęp do finansowania, które jest dostosowane do ich potrzeb i nie musieli sięgać np. po usługi z rynku konsumenckiego” – mówi Tomasz Boduszek, Prezes Zarządu PragmaGO.
PragmaPay mogą wdrożyć platformy sprzedażowe, bramki płatnicze czy marketplace’y. To usługa nie tylko dla posiadaczy sklepów online, ale też firm realizujących zamówienia składane w panelu klienta (po zarejestrowaniu i zalogowaniu). PragmaPay może być alternatywą dla kredytów kupieckich, które wymagają od sprzedawcy dodatkowych nakładów finansowych. W zakresie płatności odroczonych dla firm PragmaGO osiągnęła 112 mln zł (+44% r/r) obrotu.
Druga usługa w modelu embedded finance to Merchant Cash Advance (MCA) – finansowanie firm z limitem i wysokością raty dostosowanymi do dynamiki obrotów klienta, z uwzględnieniem ich sezonowości. W ramach MCA firmy pozyskały 113 mln zł (+132% r/r).
Embedded finance to pieniądze w 100% online, w kilka minut, tam gdzie przedsiębiorcy prowadzą działalność.
PragmaGO stale rozwija też linię usług faktoringowych. Digital faktoring stanowi już 54% obrotu w tym segmencie. Usługa pozwala na finansowanie faktur w stałej umowie, której parametry klient może
dostosować online. Digital faktoring osiągnął 29% dynamiki wzrostu, a wartość sfinansowanych faktur wyniosła 498 mln zł (podczas gdy tradycyjny faktoring urósł zaledwie o 5%).
W lutym br. do Grupy PragmaGO dołączyła Monevia* – lider na polskim rynku w finansowaniu pojedynczych faktur (invoice discountingu).
PragmaGO jest też zaufanym emitentem obligacji notowanych na rynku Catalyst. W pierwszym półroczu 2024 roku Spółka zamknęła trzy emisje złotówkowe na łączną wartość 80 mln zł. W kwietniu Spółka z sukcesem zakończyła pierwszą ofertę obligacji w obcej walucie i pozyskała 3,5 mln EUR. Wszystkie emisje PragmaGO w 2024 roku zostały zamknięte z redukcją popytu.
* PragmaGO zakupiła od funduszu 21 Concordia 100% udziałów w spółce Monevia.
Podsumowanie wyników PragmaGO w I półroczu 2024:
Wartość nominalna sfinansowanych należności (PLN) |
Dynamika r/r |
|
Ogółem |
1,15 mld |
+25% |
Faktoring |
924 mln |
+16% |
w tym: |
||
Digital faktoring |
498 mln |
+29% |
Faktoring tradycyjny |
426 mln |
+5% |
Pożyczki digital |
227 mln |
+80% |
w tym m.in. |
||
Merchant Cash Advance |
113 mln |
+132% |
BNPL B2B |
112 mln |
+44% |
Liczba klientów |
Dynamika r/r |
|
Ogółem |
13 872 |
+18% |
Faktoring |
1 756 |
+20% |
Pożyczki digital |
12 156 |
+18% |
w tym m.in. |
||
Merchant Cash Advance |
2 185 |
+95% |
BNPL B2B |
10 395 |
+8% |
PragmaGO SA (pragmago.pl) – funkcjonuje w branży finansowania MŚP od 1996 r. Obecnie Spółka jest czołowym polskim fintechem, zbudowanym na 25-letnim doświadczeniu we współpracy z Klientami z sektora MŚP. Rozwój Spółki wspiera technologiczna spółka zależna PragmaGO.tech. W 2021 r. PragmaGO została przejęta i dokapitalizowana przez Enterprise Investors.