Finanse firmowe

Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją
Inkubatory przedsiębiorczości ze wsparciem PKO Banku Polskiego - Pakiet Innovation Booster

Inkubatory przedsiębiorczości ze wsparciem PKO Banku Polskiego - Pakiet Innovation Booster

  • PKO Bank Polski stworzył specjalną ofertę dla inkubatorów przedsiębiorczości obsługujących startupy – Pakiet Innovation Booster

  • W ramach pakietu, młode firmy znajdujące się pod opieką inkubatorów, mogą bezpłatnie korzystać z PKO Konta firmowego Premium oraz dobranych do ich potrzeb usług dodatkowych, narzędzi i materiałów edukacyjnych.

  • Pierwszym podmiotem, który w lipcu bezpłatnie udostępnił pakiet swoim podopiecznym jest Platforma Startowa Start in…

PKO Bank Polski stworzył ofertę „Pakiet Innovation Booster” dla startupów znajdujących się pod opieką inkubatorów przedsiębiorczości. W ramach pakietu młode firmy mogą m.in. bezpłatnie korzystać z PKO Konta firmowego Premium oraz wybranych usług dodatkowych, takich jak podpis kwalifikowany, czy rejestracja i hosting pierwszej strony internetowej. Na Innovation Booster składają się także narzędzia, kursy oraz materiały sprawdzone i polecane przez inne startupy.

Oferta skierowana jest do inkubatorów przedsiębiorczości, platform startowych i innych ośrodków innowacji, które prowadzą programy wsparcia dla młodych innowacyjnych firm. Finalnymi odbiorcami produktów i usług tworzących pakiet są startupy zakwalifikowane do programów rozwojowych tych podmiotów. Jako pierwsze z oferty mogą skorzystać firmy współpracujące z Platformą Startową Start in… której liderem jest Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
 

-Chcemy wspierać startupy na każdym etapie ich rozwoju. Dlatego rozszerzyliśmy zakres naszego dotychczasowego zaangażowania w rozwój środowiska innowacji o ofertę Innovation Booster. To pakiet produktów bankowych, usług dodatkowych i narzędzi, które pomogą startupom postawić stabilnie pierwsze kroki w tworzonym przez nie biznesie. Wierzę, że pakiet realnie przełoży się na oszczędność czasu w kontekście budowania firmy i jej produktów oraz zmniejszy poziom wkładu środków własnych po stronie startupu. Ofertę kierujemy do organizacji zaangażowanych w inkubację startupów, gdzie posłuży jako dodatkowe narzędzie wsparcia tego procesu. Jako pierwsze skorzystają z niej młode firmy zakwalifikowane do programów Platformy Startowej Start in…. Wkrótce do programu dołączą także inne podmioty

– mówi Marek Myszka, Dyrektor Biura Innowacji PKO Banku Polskiego

Co w pakiecie?

W ramach Pakietu Innovation Booster startupy mogą bezpłatnie korzystać z PKO Konta firmowego Premium oraz dobranych do ich potrzeb usług dodatkowych, narzędzi i materiałów edukacyjnych. Wśród nich znajduje się m.in. podpis kwalifikowany SimplySign, czy rejestracja i hosting domeny.
Pakiet Innovation Booster daje też łatwy dostęp do wartościowej wiedzy w zakresie metod podziału udziałów pomiędzy wspólnikami i pozyskiwania finansowania oraz wzorów najważniejszych dokumentów prawnych.
W ramach pakietu, startupy mogą otrzymać wsparcie w uzyskaniu bezpłatnej subskrypcji usług chmurowych Azure oraz dostęp do kursów i e-booków podnoszących ich kompetencje w zakresie design thinking, marketingu, zarządzania czy wykorzystania technologii chmurowych.
Partnerami dostarczającymi produkty, usługi i materiały edukacyjne do Pakietu Innovation Booster są między innymi spółki takie jak Autenti, Microsoft, Polski Fundusz Rozwoju, Publio.pl, Fair & Squares Ventures czy Kancelaria Linke Kulicki. Grono partnerów i zawartość pakietu będzie sukcesywnie rozwijana w kolejnych miesiącach.

Jak skorzystać?

Pakiet Innovation Booster przeznaczony jest dla startupów, które znajdują się w programach inkubacyjnych podmiotów, które dołączyły do programu. Pierwszym z nich jest platforma startowa StartIn. Wkrótce dołączą do niego kolejne podmioty. Lista zaangażowanych inkubatorów, znajduje się na stronie internetowej Pakiet Innovation Booster.
StartIn prowadzi obecnie aktywną rekrutację do programu platform startowych. Wszystkie zakwalifikowane do niego startupy mogą otrzymać Pakiet Innovation Booster bezpłatnie. Więcej informacji na temat programu prowadzonego przez Start in…. można znaleźć na stronie internetowej platformy.
 

Narzędzie oferowane przez bank w ramach pakietu będzie dostępne dla wszystkich startupów, które będą inkubowane w ramach projektu Platformy Startowe Start in… Usługi, przewidziane w tym pakiecie stanowią element programu inkubacji i jako usługa dodatkowa są wartością dodaną dla każdego ze startupów. Serdecznie zapraszamy do składania wniosków i korzystanie z tego rodzaju rozwiązania. Obecnie trwa nabór do II rundy inkubacji. Wnioski można składać do 7 października br. 

– mówi Agnieszka Godawska, Kierownik projektu Platformy Startowe Start in…

Let’s Fintech with PKO Bank Polski

Innovation Booster to kolejna inicjatywa zrealizowana w ramach autorskiej platformy współpracy ze startupami Let’s Fintech with PKO Bank Polski! Bank od wielu lat wspiera rozwój środowiska innowacji w Polsce. Był partnerem licznych programów akceleracyjnych dla startupów, a bankowi eksperci wspólnie z młodymi firmami rozwijają i komercjalizują nowe innowacyjne narzędzia. Dotychczas przeanalizowali oni prawie 5500 zgłoszonych pomysłów i przeprowadzili ponad 50 pilotaży, które dały 25 konkretnych biznesowych wdrożeń.
 
Źródło: PKO BP
Wyzwania dla polskiego biznesu. Ryzyko w sprzedaży B2B

Wyzwania dla polskiego biznesu. Ryzyko w sprzedaży B2B

Sierpień statystycznie przynosi większą zmienność na rynkach finansowych, jednak w tym roku ta tendencja spełnia się już od samego początku miesiąca. Jak wskazuje biuro maklerskie BNP Paribas, imponuje również skala wzrostu zmienności, którą dobrze obrazuje wzrost wartości indeksu VIX, czyli tzw. indeksu strachu – indeks ten odzwierciedla oczekiwania rynku co do prognozowanej zmienności indeksu S&P 500. Poziomy sesyjne powyżej 60 pkt. ostatnio były obserwowane w otoczeniu kryzysu finansowego sprzed dekady czy w okresie początków pandemii. Na wzrost zmienności wpływ miało kilka istotnych czynników.

 

Po pierwsze, słabsze odczyty makroekonomiczne ze Stanów Zjednoczonych, które wzbudziły obawy o kondycję amerykańskiej gospodarki. W rezultacie rynek szybko dokonał rewizji dla ścieżki stóp procentowych, wyceniając z niemal 100% prawdopodobieństwem obniżkę na wrześniowym posiedzeniu o 50 pb., a w całym bieżącym roku oczekując cięć o co najmniej 100 pb. Po drugie, nieoczekiwane dalsze podwyżki stóp procentowych w Japonii, gdzie po ponad 15 latach od ostatniej podwyżki oraz po ośmiu latach utrzymywania stóp procentowych na ujemnych poziomach (-0,10%), w marcu br. Bank Japonii (BoJ) podniósł koszt pieniądza do poziomu 0%. Na początku sierpnia BoJ niespodziewanie podwyższył stopę procentową do poziomu 0,25% oraz zapowiedział dalsze podwyżki. Przyspieszyło to aprecjację japońskiego jena, co będzie ciążyć gospodarce Kwitnącej Wiśni nastawionej na eksport. Po trzecie, wzrost ryzyka geopolitycznego nie tylko związanego z wojną na Ukrainie – niepewność co do dalszego przebiegu wojny w zależności od wyniku wyborów prezydenckich w USA – ale przede wszystkim w związku z eskalacją napięć na Bliskim Wschodzie. Wspomniane czynniki pozostają istotnymi argumentami dla strony podażowej, jednak w ocenie biura maklerskiego BNP Paribas ich odbiór przez rynek oraz skala zmian na rynkach wydaje się przesadzona.

 

Wydłużenie procesów decyzyjnych

Na tle rosnącej zmienności na rynkach finansowych, która jest potęgowana przez szereg czynników makroekonomicznych i geopolitycznych, sprzedaż B2B staje się bardziej ryzykowna. Obecne warunki mogą wpłynąć na wzrost niepewności wśród klientów korporacyjnych, co z kolei przekłada się na wydłużenie procesów decyzyjnych, a także na większą ostrożność w podejmowaniu zobowiązań finansowych. Wzrost zmienności na rynku, mierzony indeksem VIX, sugeruje większe ryzyko związane z przewidywaniem przyszłych warunków rynkowych, co może prowadzić do rezygnacji lub opóźnień w realizacji kontraktów. Firmy, obawiając się spadku przychodów, mogą być bardziej skłonne do renegocjacji warunków umów, a także do skrócenia terminów płatności, co zwiększa ryzyko płynności dla dostawców. Dodatkowo, sytuacja na rynkach walutowych, w szczególności wzrost wartości japońskiego jena, może wpływać na ceny eksportowanych dóbr, co dodatkowo komplikuje relacje handlowe i negocjacje cenowe w sektorze B2B.

 

W kontekście geopolitycznym, napięcia na Bliskim Wschodzie oraz niepewność co do dalszego przebiegu wojny na Ukrainie, mogą prowadzić do nieprzewidywalnych zmian w politykach handlowych i sankcjach, co również wpływa na ryzyko w sprzedaży B2B. W takiej sytuacji, przedsiębiorstwa powinny rozważyć wdrożenie bardziej elastycznych strategii zarządzania ryzykiem, jak dywersyfikacja portfela klientów czy zawieranie umów z klauzulami zabezpieczającymi przed nagłymi zmianami warunków rynkowych.

 

Faktoring jest skuteczną odpowiedzią na ryzyka związane ze sprzedażą B2B, zwłaszcza w obliczu obecnej sytuacji na rynkach finansowych. W czasie zwiększonej niepewności gospodarczej, przedsiębiorstwa często zmagają się z opóźnieniami w płatnościach i trudnościami w zarządzaniu płynnością finansową. Faktoring pozwala firmom na natychmiastowe pozyskanie gotówki z nieopłaconych faktur, co zmniejsza ryzyko zatorów płatniczych i poprawia płynność finansową. Możliwość otrzymania natychmiastowej zapłaty za fakturę znacząco obniża ryzyko kursowe. Jeżeli przedsiębiorca musi czekać na zapłatę faktury na przykład 60 dni, to przez ten czas kurs walut może się znacząco zmienić i zniwelować oczekiwaną marżę. Przy natychmiastowej wypłacie w faktoringu, ryzyko znaczącej zmiany kursu jest bardzo małe.  Dzięki faktoringowi, przedsiębiorstwa mogą również przenieść ryzyko niewypłacalności swoich kontrahentów na instytucje finansowe, co jest szczególnie ważne w niestabilnym otoczeniu rynkowym. W obecnej sytuacji, gdzie wiele firm doświadcza trudności z powodu rosnących kosztów kredytów i zmiennych warunków gospodarczych, faktoring stanowi stabilne źródło finansowania bieżącej działalności, umożliwiając jednocześnie utrzymanie relacji z partnerami B2B. Dodatkowo, faktoring umożliwia firmom koncentrowanie się na rozwoju i ekspansji, zamiast na zarządzaniu ryzykiem kredytowym. W ten sposób, szczególnie w trudniejszych czasach, staje się nie tylko narzędziem finansowania, ale również strategicznym rozwiązaniem, które pomaga firmom przetrwać i rozwijać się w wymagającym otoczeniu rynkowym.

 

Paweł Kacprzak

Członek zarządu

BNP Paribas Faktoring

 

Źródło: 2PR

Nowa lokata dla firm od Alior Banku

Nowa lokata dla firm od Alior Banku

Alior Bank wprowadził Lokatę na nowe środki dla klientów biznesowych. Przedsiębiorcy, którzy posiadają lub otworzą bieżący rachunek firmowy w banku i zdeponują nowe środki w PLN lub USD, mogą liczyć na 4 proc. na lokacie w PLN na 182 dni. Lokaty można założyć zdalnie w bankowości internetowej BusinessPro lub w oddziale Alior Banku.

W ramach nowej oferty firma może zyskać 4 proc. na lokacie 182-dniowej, 3,50 proc. na lokacie 92-dniowej i 3 proc. na lokacie 62-dniowej – w przypadku depozytów w PLN. Dla USD oprocentowanie wynosi 1,8 proc. dla lokaty 182-dniowej, 2 proc. dla lokaty na 92 dni i 1 proc. na 62 dni.

Oferta skierowana jest do klientów biznesowych, którzy chcą zdeponować nowe środki stanowiące nadwyżkę ponad łączne saldo zgromadzone na firmowych rachunkach (rozliczeniowych, pomocniczych, lokacyjnych oraz lokatach terminowych) w danej walucie, według stanu na 31 lipca 2024 r. Łączna kwota lokat nie może przekroczyć różnicy pomiędzy saldem bieżącym tych rachunków a saldem na koniec lipca 2024 r. Maksymalna kwota pojedynczej Lokaty na nowe środki, otwartej od 9 sierpnia 2024 r. i później, wynosi 10 mln zł lub 10 mln USD w przypadku lokat w walucie USD.

Lokata na nowe środki w Alior Banku to jedna z najwyżej oprocentowanych ofert depozytowych na rynku. Zachęcamy przedsiębiorców do lokowania wolnych środków i budowania relacji z naszym bankiem – mówi Ewa Małecka, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Biznesowego, Alior Bank.

Lokatę można założyć zdalnie w systemie bankowości internetowej BusinessPro, jak i stacjonarnie w oddziałach, centrach bankowości korporacyjnej oraz w placówkach partnerskich Alior Banku. Lokata na nowe środki ma charakter nieodnawialny. Zerwanie jej przed datą zapadalności powoduje utratę całości naliczonych odsetek.

Szczegółowe informacje oraz tabela oprocentowania są dostępne w placówkach banku i na www.aliorbank.pl.
6,4 mld zł na OZE - mBank zwiększa limit na finansowanie zrównoważonej energetyki

6,4 mld zł na OZE - mBank zwiększa limit na finansowanie zrównoważonej energetyki

mBank po raz kolejny zwiększa limit finansowania OZE. Bank udostępni firmom 6,4 mld zł na budowę farm wiatrowych i fotowoltaicznych. W samym tylko pierwszym półroczu udzielił kredytów na OZE o wartości przekraczającej 500 mln zł.

Strategia Grupy mBanku na lata 2021-2025 zakłada wsparcie zrównoważonych inwestycji na kwotę 10 mld zł. Pieniądze trafiają m.in. na: transformację energetyczną, gospodarkę obiegu zamkniętego, elektromobilność, realizację strategii ESG oraz dekarbonizację klientów banku. Jednym z głównych działań w tym obszarze jest finansowanie inwestycji w odnawialne źródła energii (OZE).
Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej

Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej

- Od wielu lat konsekwentnie zwiększamy swój udział w finansowaniu tych projektów. W grudniu 2018 roku wprowadziliśmy politykę kredytową dotyczącą finansowania instalacji odnawialnych źródeł energii i przeznaczyliśmy na ten cel 500 mln zł. Od tego czasu limit rośnie i od dziś wynosi 6,4 mld zł – mówi Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.

W 2023 roku mBank udzielił finansowania na projekty OZE o wartości przekraczającej 1,1 mld zł. W samej pierwszej połowie 2024 roku było to już ponad 500 mln zł.

- Kredytujemy farmy wiatrowe, fotowoltaiczne oraz projekty hybrydowe czy hydroelektrownie. Finansowanie odbywa się kredytami bilateralnymi oraz konsorcjalnymi przy udziale innych banków komercyjnych oraz Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. W kredytach konsorcjalnych i emisjach zielonych obligacji bank pełni funkcję: aranżera, agenta kredytu lub agenta zabezpieczeń oraz agenta ESG – wyjaśnia Michał Popiołek, dyrektor zarządzający ds. bankowości komercyjnej i globalnej w mBanku.
Michał Popiołek, dyrektor zarządzający ds. bankowości komercyjnej i globalnej w mBanku

Michał Popiołek, dyrektor zarządzający ds. bankowości komercyjnej i globalnej w mBanku

- Polska gospodarka stoi przed największym wyzwaniem – transformacją energetyczną. Ważną nie tylko ze względów troski o środowisko naturalne ale też pozwalającą zmniejszyć ceny prądu, które są w Polsce jednymi z najwyższych w Europie. Sfinansowanie zmiany tzw. miksu energetycznego będzie wyzwaniem dla sektora bankowego i finansowego, w które mBank od lat aktywnie się włącza – dodaje Adam Pers.
 
Źródło: mBank
Tańszy dostęp do europejskiej waluty. Wsparcie faktoringowe w regionie CEE

Tańszy dostęp do europejskiej waluty. Wsparcie faktoringowe w regionie CEE

Faktoring równa się bezpieczne finanse. Ponadto, zabezpiecza stały i pewny dopływ gotówki. W ujęciu międzynarodowym, pozwala na optymalne wykorzystanie aktywów podmiotu, jakim są wierzytelności przysługujące od jego klientów, odpowiada na zaadresowany cel centralizacji zarządzania płynnością, ujednolicenia w podejściu do warunków finansowania, oferowanych struktur, warunków cenowych i operacyjnych. Ponadto, faktoring pozwala na obniżenie ryzyka braku płatności, jednocześnie umożliwiając sprawne zarządzanie płynnością.

 

Główną rolą faktoringu jest poprawa płynności finansowej i zabezpieczenie stałego dopływu gotówki. To jednak nie wszystko. Narzędzie daje przedsiębiorcom dostęp do usług dodatkowych, wspierających proces zarządzania należnościami w przedsiębiorstwie. Właśnie dlatego tak istotne znaczenie ma wybór odpowiedniego rodzaju faktoringu, który powinien być sprofilowany do aktualnych potrzeb, możliwości, a także miejsca zarządzania biznesem.

 

Prowadzenie międzynarodowej działalności wymaga obecności w kraju kontrahenta, stałego monitorowania transakcji i znajomości lokalnego prawa. Usługa faktoringu międzynarodowego poprawia bezpieczeństwo transakcji i zwiększa płynność finansową firmy. Pełne wykorzystanie potencjału tego rodzaju wsparcia finansowego pozwala zarówno zwiększyć konkurencyjność firmy, jak i jej bezpieczeństwo finansowe między innymi w oparciu o centralne zarządzanie finansami oddziałów zagranicznych, weryfikację potencjalnych kontrahentów oraz analizę umów handlowych.

 

W ramach naszej grupy kapitałowej bardzo duże znaczenie ma również skala i globalny zasięg działania Grupy BNP Paribas – największego banku strefy euro pod względem kapitalizacji giełdowej. Kluczowym argumentem z perspektywy przedsiębiorców jest tańszy dostęp do europejskiej waluty. Jako faktor, proponujemy również dwie wiodące usługi – Mulitlocal i Panaeuropen. Pierwsza z nich zakłada centralną koordynację i lokalną realizację usługi. W tym przypadku, klienci BNP Paribas Faktoring mogą zarządzać majątkiem całej grupy międzynarodowej za pośrednictwem dedykowanego portalu. Podległym spółkom udostępniany jest dostęp do lokalnych platform faktoringowych. Druga usługa obejmuje jeden system i jeden sposób zarządzania należnościami. Powstała ona z myślą o wielooddziałowych grupach kapitałowych. Jest to centralna obsługa operacyjna wszystkich umów dotyczących podmiotów prowadzących działalność na obszarze Czech, Słowacji, Węgier i Rumunii – mówi Agnieszka Fieback, dyrektorka ds. sprzedaży faktoringu w BNP Paribas Faktoring.

 

Znaczenie ma również globalna aktywność faktora. Fakt, iż dany faktor współpracuje w ramach swojej grupy kapitałowej, posiada wiedzę, sieć kontaktów oraz znajomość lokalnych specyfik, korzystnie wpływa na możliwości, jakie może zaoferować swoim klientom.

 

Faktoring międzynarodowy pozwala firmom szybko uzyskać środki finansowe za wystawione faktury zagraniczne, co poprawia płynność finansową i umożliwia sprawne reinwestowanie w działalność. Ponadto, często wiąże się z przejęciem ryzyka niewypłacalności zagranicznych kontrahentów przez faktora. Dzięki temu firmy mogą zmniejszyć ryzyko finansowe związane z niewywiązaniem się z płatności przez klientów. Faktorzy oferują usługi zarządzania należnościami, co pozwala firmom skupić się na swojej podstawowej działalności, zamiast tracić czas i zasoby na monitorowanie i ściąganie płatności, a dzięki łatwemu dostępowi do środków finansowych, mogą zaoferować swoim klientom lepsze warunki płatności, co zwiększa ich konkurencyjność na rynku międzynarodowym. Przedsiębiorstwa korzystające z faktoringu mogą również poprawić swoją wiarygodność kredytową, ponieważ regularne korzystanie z tej usługi świadczy o stabilności finansowej i profesjonalnym zarządzaniu należnościami.

 

***

BNP Paribas Faktoring Sp. z o.o. jest spółką faktoringową, należącą do Grupy BNP Paribas Factoring, lidera na międzynarodowym rynku faktoringu z 50-letnim doświadczeniem oraz siecią spółek funkcjonujących w 17 krajach Europy, Azji i Afryki.

 

BNP Paribas Faktoring w Polsce działa od 2006 roku i jest jedną z najszybciej rozwijających się firm faktoringowych na rynku, zajmując czołowe miejsca w rankingach firm faktoringowych, publikowanych przez Polski Związek Faktorów. Swoją ofertę kieruje do małych, średnich i dużych przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych, usługowych oraz rolno-spożywczych, prowadzących sprzedaż z odroczonym terminem płatności. Korzystając z doświadczeń światowej grupy, spółka oferuje rozwiązania również dla międzynarodowych grup kapitałowych, których celem jest jednolite podejście do faktoringu we wszystkich podmiotach. Oferta spółki dostępna jest także w oddziałach BNP Paribas Bank Polska S.A. na terenie całego kraju.

 

Spółka jest członkiem światowych i polskich organizacji, zrzeszających firmy faktoringowe, m.in. Polskiego Związku Faktorów i FCI (Facilitating Open Account – Receivables Finance).

 

Więcej informacji:

www.faktoring.bnpparibas.pl

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.