VeloBank, partner Fundacji Powszechnego Czytania, promuje czytelnictwo. Pracownicy mają do dyspozycji przestrzeń do odpoczynku, gdzie mogą z książką zrelaksować się od pracy, a wszyscy klienci otrzymają kod do Legimi. I to nie jeden kod, a dwa – dla użytkownika banku i bliskiej mu osoby.
Ile książek czytasz w ciągu roku? Okazuje się, że 43% Polaków na tak podstawione pytanie odpowiada, że w 2023 roku przeczytało co najmniej jedną książkę, wynika z danych Biblioteki Narodowej[1]. Klienci VeloBanku będą mogli teraz poprawić swoje statystyki czytelnictwa sięgając po jedną z książek z kolekcji Legimi, przygotowanej z myślą o klientkach i klientach banku.
Kody do Legimi otrzymują wszyscy klienci VeloBanku – jeden dla nich i jeden dla bliskiej osoby. – Czytanie to świetna przygoda, do której chcemy zachęcić wszystkich. Dzielimy się miłością do książek z naszymi pracownikami. Przygotowaliśmy dla nich przestrzeń, w której w komfortowych warunkach mogą odpocząć, wziąć do ręki ulubioną książkę i złapać oddech między kolejnymi zadaniami. To dla nas jeden z elementów employer brandingu, ale myślimy też o klientach, którym rozdajemy kody do Legimi. Kod dostaje każdy, w podziękowaniu za bycie naszym klientem i aktywne korzystanie z naszych usług i to nie jeden kod, a dwa, również dla bliskiej osoby – wskazuje Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.
Rozdawanie kodów do Legimi wszystkim klientom to dla banku sposób na włączenie się w akcję propagującą czytelnictwo w Polsce. Na wielu poziomach i poprzez liczne programy prowadzi te działania partner banku, czyli Fundacja Powszechnego Czytania, ostatnio nagrodzona przez Bibliotekę Kongresu Stanów Zjednoczonych za efektywną pracę na rzecz grup, które z różnych powodów są zagrożone wykluczeniem. Nagrody za promocję czytelnictwa Kongresu Stanów Zjednoczonych (Library of Congress Literacy Awards) przyznawane są od dwunastu lat i wyłaniają na drodze precyzyjnej selekcji organizacje, które potrafią udowodnić, że mają na koncie nadzwyczajny udział w podnoszeniu czytelnictwa w Stanach Zjednoczonych lub na świecie.
– Działania VeloBanku idealnie wpisują się w ideę upowszechnienia czytania, czyli sprawienia, by czytanie stało się przyjemnością i czynnością powszechną. Jesteśmy zachwyceni pomysłem zespołu banku na rozdawanie broszury #TataTeżCzyta pracownikom i klientom, a teraz uzupełnieniem w postaci rozesłania kodów. To idealne działania, bo pokazują, że czytanie jest częścią naszego życia, czy znajdziemy się w muzeum, czy w banku – wskazuje Maria Deskur, prezes zarządu Fundacji Powszechnego Czytania.