Polecamy

mBank - Voicebot na mLinii

mBank wprowadza voicebota, Marka, który będzie odbierał połączenia na mLinii. Jego zadaniem jest pomoc w najczęstszych sprawach, z jakimi dzwonią klienci. Dzięki temu bank chce skrócić czas odbioru połączenia i przekierowania do właściwego konsultanta, który pomoże w bardziej skomplikowanych przypadkach.

Voicebot to nowa technologia na mLinii, czyli infolinii mBanku. Marek ma własną osobowość, ludzki głos i jasno wytyczone zadanie: pomóc klientom w prostych codziennych sprawach, z jakimi dzwonią. Na początek podczas rozmowy z nim będzie można zrealizować 7 dyspozycji. Od aktywacji karty po asystę w ustanowieniu tymczasowego hasła na mLinię.
Dla klientów oznacza to także łatwiejszy dostęp do infolinii. Bank szacuje, że średni czas odbioru połączenia wyniesie poniżej 5 sekund. Bot od razu odbierze, odpowie na pytania z zakresu swoich kompetencji i zrealizuje wybrane dyspozycje. Jeśli nie będzie umiał pomóc, przekieruje rozmowę od razu do właściwej osoby, bez potrzeby dalszego przełączania między grupami kompetencyjnymi konsultantów. W efekcie skróci się nie tylko czas oczekiwania ale też całkowity czas obsługi.
Warto podkreślić, że Marek nie będzie udawał, czy całkowicie zastępował rozmowy z człowiekiem, ma wspomóc konsultantów i klientów w najprostszych procesach.

Potrzeba matką wynalazku

Marek powstał z potrzeby biznesowej. Oferta produktowa banku oraz liczba klientów wciąż rośnie. W ostatnich czterech latach liczba połączeń na mLinii wzrosła o blisko 20 proc., wydłużył się także średni czas rozmowy z konsultantem.
Dodatkowo, w ostatnim czasie zwiększyła się istotność kanałów zdalnych w codziennej obsłudze. Zwłaszcza w przypadku mLinii, czyli jednej z infolinii bankowych z najdłuższą listą spraw, jakie można za jej pośrednictwem załatwić.
Dlatego bankowy zespół konsultantów potrzebował wsparcia. Dzięki wdrożeniu voicebota konsultanci będą mniej obciążeni obsługą prostych spraw i będą mogli efektywniej obsłużyć bardziej skomplikowane zagadnienia. Oznacza to zwiększenie specjalizacji każdego z nich i wyższą jakość w obsłudze klienta.
Technologia nie jest całkowitą nowinką na rynku.
 

Korzystamy z już sprawdzonych rozwiązań, które dopasowaliśmy na swoje potrzeby. Dzięki temu mamy nadzieję uniknąć wielu „problemów wieku dziecięcego”. Chcemy dostarczyć naszym klientom rozwiązanie, które jest prawdziwie użyteczne, a nie jest tylko nowinką rynkową. Oczywiście, podobnie, jak w przypadku innych rozwiązań AI, także i Marek będzie się nieustannie uczył, udoskonalał, a także zdobywał nowe kompetencje rozszerzając listę dyspozycji, które będą przez niego obsługiwane. Każdy kolejny kontakt z nim powinien być bardziej naturalny.

Karina Daniel, kierownik projektu w mBanku

Bank oczekuje, że docelowo Marek obsłuży nawet 20 proc. przychodzących połączeń głosowych. Proces przygotowano tak, żeby bot mógł pomóc klientowi rozwiązać sprawę od początku do końca. W sprawach wykraczających poza jego kompetencje, pomoże standardowo pracownik.
 

Wdrożenie voicebota to bardzo skomplikowany proces, który zaangażował pracowników o różnorakich kompetencjach, zarówno w warstwie technologicznej jak i biznesowej. Zależało nam na tym, żeby poza nowoczesną technologią bot miał jasno zarysowaną, empatyczną osobowość, która właściwie odzwierciedlałaby nasze strategiczne zasady. Dlatego choć technologia „back endowa” jest już na rynku wykorzystywana, to wierzymy, że nasz bot odróżni się od rówieśników jakością interakcji. Kolejne tygodnie to zarówno dla Marka jak i dla nas dużo nauki oraz nowej wiedzy, dzięki którym bot będzie obsługiwał coraz większa liczbę interakcji.

Łukasz Wiktor, dyrektor departamentu Omnichannel w mBanku

Źródło: mBank

 

Santander - Planowanie finansów osobistych łatwiejsze dzięki nowej funkcji Moje Cele w Santander mobile

Każdy ma swoje cele i marzenia. Niektóre są na wyciągnięcie ręki, inne trochę bardziej odległe i do zrealizowania w dłuższym terminie. Większość jednak ma cechę wspólną – wymagają systematyczności i dobrego planowania. Santander Bank Polska wprowadził w aplikacji mobilnej usługę Moje cele, które pomoże zrobić pierwszy krok w oszczędzaniu na wymarzony cel.

Już ponad 100 tys. klientów Santander Bank Polska odkłada pieniądze z usługą „Moje Cele”, w pełni zgodnie ze swoim rytmem życia i  w pełni mobilnie. Aż 19% z nich odkłada pieniądze na wakacje, 13% na samochód, a 12% na dom i remont. To najczęściej wybierane cele.

„Moje cele” powstały po konsultacjach z klientami, którzy wskazali, co jest dla nich ważne i czego potrzebują, żeby odkładanie pieniędzy było dla wygodniejsze. Najważniejsza jest dla nich elastyczność narzędzia do oszczędzania oraz motywacja.

– Moduł Moje cele w Santander mobile wspiera klientów, gdy chcą uporządkować swoje finanse i szybko widzieć, jakie wydatki ich czekają. W module zastosowaliśmy mechanizmy motywujące do systematycznego odkładania pieniędzy, współpracując z doświadczonymi trenerami fitness, bo oszczędzanie to dla wielu ludzi bieg z przeszkodami. Moje cele to także wizualizacja ich stylu życia, dlatego umożliwiliśmy korzystanie z emoji, co nie jest standardem dla bankowości. Po niecałych 2 miesiącach od wdrożenia widzimy, że klienci nie tylko wysoko oceniają nasz moduł, ale także korzystają z niego aktywnie oszczędzając na wakacje, śluby, specjalistyczne kursy, szkolenia lub studia, czy sprzęty, leczenie. - opowiada Dawid Lach, Product Owner odpowiedzialny za narzędzie Moje Cele z Santander Bank Polska. 

Aby skorzystać z usługi wystarczy otworzyć aplikację mobilną i na głównym ekranie, pod widokiem stanu konta, kliknąć Moje cele. Następnie określić, na co chcemy odłożyć pieniądze – można założyć do 10 celów. W kolejnym kroku wystarczy dopasować metody oszczędzania do swoich możliwości - regularne wpłaty automatyczne, wpłaty własne lub odkładanie końcówek z zaokrąglonych do pełnej złotówki transakcji kartą. Przy każdym celu można wybrać wiele metod. System podpowie też, kiedy osiągniemy cel. W każdej chwili cel można zmienić, skrócić lub wydłużyć czas oszczędzania. Narzędzie wspiera klientów w wytrwałości, motywuje ich do realizacji celów oraz uczy, jak stworzyć poduszkę finansową, czy daje porady dotyczące oszczędzania. Motywacje wspiera widoczny pasek postępu i gratuluje sukcesu, gdy osiągnięty zostanie cel

Więcej szczegółów na temat usługi „Moje cele” dostępne jest na stronie www.santander.pl/cele

***

Konto Jakie Chcę, rachunek Moich celów to rachunki płatnicze. Moje cele to usługa w ramach Santander mobile.  Aplikacja mobilna/bankowość internetowa to usługa bankowości elektronicznej. Płatności w internecie, sklepach i aplikacjach to m.in. transgraniczne transakcje płatnicze przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych.  Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach dostępne są na stronie santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Wyjaśnienia pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych objętych tym materiałem na santander.pl/PAD. Stan na 18.10.2021r.

Źródło: Santander Bank Polska

 

Toyota Bank - podniesienie oprocentowania depozytów, nowa lokata Sprint

Toyota Bank Polska reagując na podniesienie przez Radę Polityki Pieniężnej stóp procentowych, podwyższa oprocentowanie swoich depozytów - Lokaty Plus na 24 oraz 36 miesięcy. Jednocześnie do szerokiego grona Lokat Sprint, trafił nowy wariant depozytu na 200 dni z oprocentowaniem 1,3% w skali roku.

Zaledwie kilka dni po decyzji Rady Polityki Pieniężnej o podwyżkach stóp procentowych, Toyota Bank Polska zdecydował o podniesieniu oprocentowania swoich depozytów. Na wyższe zyski mogą liczyć posiadacze oraz klienci którzy założą Lokatę Plus na 24 miesiące (zmiana z 0,8% na 1%) oraz na 36 miesięcy (zmiana z 0,9% na 1,1%). Depozyty te można założyć online już od 2000 złotych. 


Ponadto, do grona 5 wariantów (na 80, 100, 130, 160 i 180 dni) Lokaty Sprint, Toyota Bank Polska wprowadził kolejną wersję tego elastycznego i popularnego depozytu – tym razem na 200 dni z oprocentowaniem 1,3% w skali roku. Nowy wariant lokaty można założyć przez bankowość elektroniczną. Aby tego dokonać, należy posiadać bądź założyć dowolne konto w Toyota Bank oraz wpłacić od 3 do 15 tysięcy zł. Jeden klient może założyć aż 20 lokat, co daje łącznie maksymalną kwotę możliwą do zdeponowania na poziomie aż 300 tysięcy zł.


- Podwyżką oprocentowania depozytów zareagowaliśmy zaledwie kilka dni po decyzji RPP w sprawie stóp procentowych. Zależy nam, aby oszczędzający na lokatach Klienci mogli uzyskiwać wyższe odsetki ze zdeponowanych u nas środków, jak najszybciej i bez dodatkowych warunków ani gwiazdek – mówi Bartosz Suchecki, Kierownik Wydziału Produktu i Innowacji w Toyota Bank Polska S.A.

Źródło: Toyota Bank

 

Millenium - Aplikacja Banku Millennium pierwszą aplikacją na smartfonach Huawei z płatnościami zbliżeniowymi BLIK

Aplikacja mobilna Banku Millennium to pierwsza aplikacja bankowa na smartfonach Huawei, która umożliwia użytkownikom niezwykle wygodne płatności zbliżeniowe BLIK.

 

- Płatności zbliżeniowe BLIK wprowadziliśmy jako pierwsi na rynku i stopniowo udostępniamy je klientom. Większość użytkowników smartfonów Huawei z naszą aplikacją może już korzystać z tego rozwiązania. Widzimy, jak dynamicznie zmieniają się przyzwyczajenia naszych klientów, którzy coraz częściej wybierają do płatności urządzenia mobilne, zamiast karty. Ten trend z pewnością będzie się jeszcze umacniał – mówi Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.

- Płatności zbliżeniowe BLIK to rozwiązanie przełomowe. Cieszymy się, że użytkownicy smartfonów Huawei będą mogli z niego skorzystać i to jako jedni z pierwszych w Polsce. Dodatkowo od teraz po raz pierwszy będą mogli w ogóle płacić zbliżeniowo telefonem. Jesteśmy przekonani, że polubią to rozwiązanie i bardzo szybko stanie się ono ich preferowaną formą płacenia w terminalach – mówi Marcin Waldowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.

- To przełomowy dla nas moment, ponieważ kwestia płatności smartfonem, dzięki BLIK-owi i jego współpracy z bankami, wchodzi na zupełnie nowy poziom. Wzajemne zaufanie pozwala nam dostarczać klientom jak najlepsze rozwiązania, a ich potrzeby stawiać zawsze w centrum naszych działań – mówi Witold Walczak, dyrektor ds. rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska.

Zbliżeniowe płatności BLIK to nowe rozwiązanie, które jest stopniowo udostępnianie użytkownikom BLIKa. Jako pierwsi mogą z niego skorzystać użytkownicy aplikacji mobilnej Banku Millennium, a co za tym idzie, również użytkownicy najnowszych smartfonów Huawei z HMS, którzy korzystają z aplikacji banku. Płatności te nie wymagają logowania się do aplikacji banku – wystarczy jedynie odblokować smartfon (wyposażony w NFC) i przyłożyć go do terminala – bez wpisywania kodu, bez konieczności podpinania karty, a nawet bez połączenia z internetem.

Aplikacja mobilna Banku Millennium została w marcu tego roku zintegrowana z Huawei Mobile Services i jest dostępna dla użytkowników wszystkich smartfonów Huawei, także tych najnowszych opartych o autorski ekosystem marki: Mate 40, w tym Mate 40 Pro, telefony z serii P40 oraz Y – Y6p i Y5p, P smart 2021, smartfony z serii Mate 30, a także innowacyjny, składany smartfon Mate Xs.

Więcej o aplikacji mobilnej Banku Millennium na stronie: www.bankmillennium.pl/bankowosc-elektroniczna/bankowosc-mobilna/aplikacja-mobilna-klienci-indywidualni-biznes.

Źródło: Millenium Bank

 

ING - konkurs inwestycyjny Turbo Wyzwanie

Uczestnicy otrzymują wirtualną kwotę 100 000 zł do zainwestowania w certyfikaty Turbo, wybrane akcje i ETF-y na platformie konkursowej.

Konkurs inwestycyjny Turbo Wyzwanie wspiera zdobywanie doświadczenia inwestycyjnego, które może pomóc poruszać się na prawdziwym rynku papierów wartościowych. Wszystkie transakcje w Turbo Wyzwaniu zawierane są na podstawie realnych danych rynkowych podawanych przez ING.

Od 18 do 29 października 2021 r., trwa faza główna rozgrywki, w której najskuteczniejsi inwestorzy  – z najwyższą stopą zwrotu z inwestycji za każdy z dwóch tygodni fazy głównej, a także za cały okres fazy głównej – otrzymają atrakcyjne nagrody m.in. smartwatche, drony, czy zestawy do gier wideo. Łącznie przyznanych zostanie aż 80 nagród!

W Turbo Wyzwaniu może wziąć udział każdy, kto zarejestruje się na platformie konkursowej dostępnej pod adresem www.grainwestycyjna.pl. Rejestracja i udział w grze są bezpłatne. Szczegóły konkursu znajdują się w regulaminie.

Jest to siódma edycja Turbo Wyzwania organizowanego przez ING Bank N.V. oraz spółkę Nowe Usługi S.A., należącą do grupy kapitałowej ING Banku Śląskiego, we współpracy z Giełdą Papierów Wartościowych.

Źródło: ING Bank Śląski