Finanse firmowe

Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją
Shoper i Alior Bank udostępniają nową integrację dla sklepów internetowych

Shoper i Alior Bank udostępniają nową integrację dla sklepów internetowych

Klienci platformy Shoper już mogą korzystać z nowej integracji – wtyczki Alior Raty. Dzięki niej sprzedawcy internetowi, korzystający z oprogramowania, mogą zaoferować swoim klientom możliwość wygodnego rozłożenia kosztów zakupów na raty bezpośrednio od Alior Banku.

Shoper nawiązał współpracę z Alior Bankiem, aby zaoferować możliwość skorzystania z płatności ratalnych Alior Raty. Nowa funkcjonalność dostępna jest jako oficjalna wtyczka w sklepie z dodatkami do oprogramowania Shoper (App Store Shoper). Dzięki temu klienci mogą zintegrować się bezpośrednio z bankiem i zaproponować kupującym ofertę ratalną.

Płatności ratalne na platformie Shoper to doskonałe rozwiązanie zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Zapewnia większą elastyczność w zarządzaniu wydatkami, co ułatwia decyzje zakupowe, zwłaszcza przy większych transakcjach. Dla sprzedawców to szansa na dotarcie do szerszego grona odbiorców, zwiększenie konwersji oraz wzrost sprzedaży. Dzięki tej współpracy docieramy z ofertą kredytu ratalnego do tysięcy potencjalnych sklepów internetowych, wspierając rozwój e-commerce w Polsce – mówi Krzysztof Wójcik, dyrektor Departamentu Consumer Finance Alior Banku.

Firma Shoper oferuje kompleksowe oprogramowanie dla sklepów internetowych. Obsługuje ono cały proces zakupowy: od złożenia zamówienia, przez jego realizację, aż po finalny etap rozliczeń księgowych i magazynowych, na którym wdrażana jest opcja płatności.

Naszym priorytetem jest wspieranie sprzedawców internetowych w osiąganiu sukcesów, dlatego nieustannie rozwijamy naszą ofertę płatności. Wprowadzenie aplikacji Alior Raty na platformę Shoper to kolejny krok w kierunku zapewnienia naszym klientom pełnej swobody w oferowaniu najwygodniejszych form płatności. Dzięki temu sklepy mogą lepiej dopasować się do potrzeb swoich klientów i zwiększać sprzedaż, a kupujący łatwiej realizować swoje zakupy – mówi Łukasz Piechowiak, Head of Financial Services w Shoper.

Aby aktywować usługę, wystarczy, że przedsiębiorca zawrze umowę z bankiem oraz pobierze odpowiednią wtyczkę ze sklepu z aplikacjami Shoper. Po jej aktywacji, oferta zakupów ratalnych pojawi się w sklepie internetowym sprzedawcy.

Więcej informacji na stronie: https://www.shoper.pl/aplikacje/alior-raty

Shoper
Shoper to lider rozwiązań e-commerce w Polsce. Firma dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego oferuje również szereg usług wspierających sprzedaż. Są to m.in. płatności internetowe, reklama cyfrowa, usługi logistyczne oraz finansowanie biznesu. Na platformie Shoper działają m.in. takie marki jak Gym Glamour, WK Dzik, Irving czy Doppelherz. Od lipca 2021 roku Shoper jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od grudnia 2021 roku wchodzi w skład indeksu sWIG80. Sprawdź więcej informacji o firmie na stronie.

Alior Raty
Alior Raty to metoda płatności dostępna w sklepach internetowych, która umożliwia kupującym rozłożenie kosztów zakupów na dogodne raty. Klienci cenią tę usługę za błyskawiczne decyzje kredytowe – aż 98 proc. wniosków jest rozpatrywanych w ciągu jednej minuty – oraz za prostotę i przejrzystość procesu. Co istotne, sprzedawca otrzymuje na konto pełną kwotę zamówienia od razu, dzięki czemu może szybko przystąpić do jego realizacji. Klienci mogą rozłożyć płatność na minimum 3, a maksymalnie 60 rat, przy wartości zamówienia od 300 zł do 32 640 zł.

 
Nowa platforma mLeasingu wesprze firmy na każdym etapie zielonej transformacji

Nowa platforma mLeasingu wesprze firmy na każdym etapie zielonej transformacji

mLeasing uruchomił nową platformę internetową „zielona transformacja”, która wesprze małe i średnie firmy w obniżeniu kosztów związanych z energią oraz redukcją emisji CO2. Przedsiębiorcy zyskają pomoc na każdym etapie realizacji zielonych celów – od pozyskania niezbędnej wiedzy na temat ochrony środowiska, po kompleksowy zestaw produktów i usług dla zrównoważonego rozwoju biznesu.

MŚP stanowią w Polsce około 99% wszystkich firm i wytwarzają 72% wartości krajowego PKB. Oznacza to, że osiągnięcie przez Polskę unijnych celów klimatycznych nie zostanie zrealizowane bez udziału MŚP. Zgodnie z wymogami dyrektywy CSRD (ang. Corporate Sustainability Reporting Directive) obowiązek informowania o swoich działaniach z zakresu kwestii środowiskowych i społecznych nie będzie bezpośrednio obowiązywał MŚP, które nie są notowane na rynkach regulowanych. Niemniej jednak MŚP jako uczestnicy rynku krajowego czy unijnego występujący w roli producentów, dostawców, dystrybutorów, odbiorców czy kredytobiorców zostaną pośrednio objęci regulacjami i zobowiązani do udostępniania szczegółowych informacji m.in. o swoim śladzie węglowym, czy pochodzeniu swoich produktów i usług.
Cezary Raczyński, prezes mLeasingu

Cezary Raczyński, prezes mLeasingu

- Rosnąca presja ekonomiczna i społeczna, podyktowana regulacjami, ale i oczekiwaniami klientów, kontrahentów i inwestorów sprawia, że sektor MŚP musi przejść prawdziwą transformację. Jednak w przeciwieństwie do dużych graczy, małe firmy napotykają na drodze znacznie więcej ograniczeń, jak np. brak wystarczających środków na niezbędne inwestycje czy stworzenie odrębnych zespołów oraz brak wiedzy na temat tego jak wdrażać zrównoważony rozwój w swojej firmie. Chcemy pomóc im stawić czoła tym wyzwaniom – powiedział Cezary Raczyński, prezes mLeasingu.
Nowa platforma mLeasingu to zebrane w jednym miejscu informacje niezbędne do wkroczenia na ścieżkę zielonej transformacji, podzielone na sekcje:
  • wiedza – prezentująca informacje na temat głównych obszarów energetycznych, które mogą występować w firmie oraz porady, co  zmienić, aby osiągnąć cel energetyczny lub dekarbonizacyjny;
  • aktualności z rynku w obszarze mediów (energia, gaz, ogrzewanie, chłodnictwo, OZE) oraz regulacje dotyczące redukcji emisji CO2;
  • usługi – z szybkim dostępem do usług pomagających realizować określony cel i budować świadomy potencjał wśród  klientów m.in.: kalkulator emisji CO2, usługa audytu energetycznego, usługa pozyskania funduszy UE, ubezpieczenia, usługa budowy planu dekarbonizacji, usługa pozyskania białych certyfikatów;
  • produkty – informacja o zrównoważonych produktach wspieranych przez mLeasing;
  • finansowanie -  gdzie klient znajdzie możliwe opcje sfinansowania planowanej inwestycji.
Platforma zielona transformacja odpowiada na dwie kluczowe potrzeby MŚP – redukcję kosztów oraz emisji CO2. Za pośrednictwem strony przedsiębiorcy zrealizują audyt energetyczny oraz oszacują emisje dwutlenku węgla, będące podstawą do obniżenia kosztów eksploatacyjnych, opracowania planu  dekarbonizacji oraz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.

Spółka mLeasing jest częścią grupy mBank i należy do czołówki polskich firm leasingowych. Na rynku obecna od 1991 roku, kiedy to zaczęła powstawać branża leasingowa w Polsce. mLeasing wyróżnia dostarczanie kompleksowych rozwiązań dla wszystkich segmentów klientów: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz korporacji. Spółka oferuje leasing pojazdów, transportu ciężkiego, maszyn i urządzeń, w tym medycznych - jest liderem tego segmentu rynku. Oferuje leasing małych przedmiotów w pełni onlinowym procesie – leasing na klik poprzez spółę córkę LeaseLink Sp. z o.o.  mLeasing jest również właścicielem mAuto.pl - platformy, która oferuje pewne i sprawdzone samochody dostępne od ręki z atrakcyjnym finansowaniem. W ofercie ma także sprawdzone auta poleasingowe, z gwarancją stanu technicznego potwierdzonego certyfikatem. Nieprzerwanie od 2015 roku w ramach współpracy z Volvo Car Poland mLeasing prowadzi program Volvo Car Financial Services - stworzony, aby dostarczać rozwiązania finansowe dla dealerów i klientów sieci dealerskiej. W niezależnym badaniu satysfakcji dealerów samochodowych prowadzonym przez EY program ten od wielu lat znajduje się na pierwszym miejscu rankingu. Od 2022 roku mLeasing jest również wyłącznym dostawcą finansowania wynajmu długoterminowego dla samochodów marki Hyundai. Klienci indywidualni oraz biznesowi mają dostęp do szerokiej i atrakcyjnej oferty finansowania w ramach Hyundai Fleet Lease i Hyundai Abonament.

Źródło: mBank

Ile przedsiębiorców kosztują płatności – skuteczne strategie na obniżenie całkowitych kosztów transakcji

W obliczu rosnącej konkurencji na rynku e-commerce firmy szukają innowacyjnych rozwiązań, które pomogą im zminimalizować koszty. Odnaleźć mogą je także w płatnościach. Zrozumienie całkowitych kosztów płatności, w tym opłat związanych z procesowaniem, ryzykiem, a także utratą przychodów, jest niezbędne do optymalizacji budżetów firmowych. Istnieją strategie i narzędzia, aby robić to skutecznie.

Firma Adyen, platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów, przeprowadziła kompleksową analizę 100 największych firm procesujących transakcje w ramach platformy. Raport „Strategie na obniżenie całkowitych kosztów płatności”, opracowany na podstawie zagregowanych danych, daje jasny obraz: odpowiednie strategie pomagają przedsiębiorcom obniżyć koszty i uzyskać dodatkowe przychody.

W dobie rosnącej konkurencji i zmieniających się preferencji konsumentów, kluczowe staje się wdrożenie innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą firmom zredukować koszty płatności. Zastosowanie odpowiednich strategii może przynieść wymierne korzyści zarówno finansowe, jak i operacyjne – mówi Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.

1.       Wybierz lokalny acquiring

Podobnie jak połączenia i opłaty roamingowe w telefonii komórkowej transakcje są tańsze, gdy są przetwarzane lokalnie. Na przykład, gdy amerykańska firma przetwarza płatności na terenie UE, transakcje te są traktowane jako transgraniczne i wiążą się z wyższymi opłatami. Zakładając lokalny podmiot w UE, przedsiębiorstwa mogą korzystać z lokalnych usług rozliczeniowych, co pozwala na przetwarzanie tych transakcji na miejscu i zmniejszenie kosztów transakcji średnio o 59 proc. Globalne przedsiębiorstwa żonglują podmiotami na wielu terytoriach, co w efekcie może skutkować nawarstwianiem się złożoności operacyjnej. Kluczowa dla rozwiązania tego problemu jest współpraca z partnerem, który posiada lokalne licencje na wszystkich głównych rynkach. Firma odniesie korzyści z lokalnego acquiringu, współpracując w ramach jednej umowy i integracji.

2.       Oszczędzaj, dywersyfikując metody płatności

Preferencje dotyczące płatności różnią się w zależności od regionu. Podczas, gdy karty kredytowe są pierwszym wyborem w USA, konsumenci z Polski kochają BLIKa, a z kolei wielu Brazylijczyków woli korzystać z przelewu bankowego PIX. Nawet na rynkach, gdzie tradycyjnie dominują karty kredytowe, na popularności zyskuje np. „Kup teraz, zapłać później” (BNPL). Lokalne metody płatności mogą być nawet o 49 proc. tańsze niż karty. Dodatkową korzyścią z rozszerzania opcji dostępnych w checkoucie jest zwiększenie konwersji, ponieważ 55 proc. konsumentów deklaruje rezygnację z zakupu w momencie, gdy nie mogą zapłacić tak, jak chcą.

 

 

3.       Wysyłaj więcej danych do systemów kart, aby skorzystać z niższych opłat

Procesując płatność wraz z żądaniem płatności lub autoryzacji przedsiębiorstwa mają możliwość przesyłania opcjonalnych informacji o transakcji. Dodatkowe informacje pomagają wydawcom kart w ocenie ryzyka, zwiększają weryfikację transakcji i zmniejszają zagrożenie oszustwami. Przetwarzanie płatności kartą może obywać się na trzech poziomach. Przesyłając minimalną ilość danych wymaganych przy poziomie pierwszym, firmy tracą możliwość znacznego obniżenia opłat. Opłaty te mogą być niższe nawet o 16,5 proc. w przypadku transakcji z zakresem danych dla poziomu drugiego i trzeciego.

4.       Zwiększaj wskaźniki autoryzacji z użyciem tokenów sieciowych

Tokenizacja jest skutecznym narzędziem poprawiającym konwersję, redukującym opłaty oraz zwiększającym bezpieczeństwo. Po uwierzytelnieniu danych klienta podczas pierwszej transakcji, numer karty płatniczej jest zastępowany zaszyfrowanym tokenem, który jest wykorzystywany w kolejnych transakcjach. Badania wykazały, że zastosowanie tokenizacji zwiększa współczynnik autoryzacji nawet o 6 proc. w porównaniu do tradycyjnych numerów kont (PAN). W rezultacie, dzięki tej technologii, 100 największych firm działających na platformie Adyen wygenerowało ponad 7,5 mld dolarów dodatkowych przychodów w ciągu roku.

5.       Odblokuj pełen potencjał swoich płatności

Co jeszcze firmy mogą zrobić, aby w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w płatnościach? Poprawić doświadczenia użytkownika, wydajność płatności, a także efektywność operacyjną, a to możliwe będzie dzięki zastosowaniu ujednoliconego rozwiązania płatniczego. Strategia Unified Commerce umożliwia redukcję nakładu pracy operacyjnej potrzebnej do wejścia na nowe rynki aż o 75 proc. W miarę skalowania działalności firmy i wzrostu wolumenu transakcji zarządzanie kosztami płatności znacząco może pomóc w ochronie zysków.

O badaniu

Raport Adyen „Strategie na obniżenie całkowitych kosztów płatności” analizuje możliwości w obrębie redukcji kosztów poprzez porównanie 100 największych firm na świecie w obszarach Unified Commerce i Digital, na podstawie przetworzonego wolumenu.

Badanie przeprowadzone zostało w dn. od 1 czerwca 2023 r. do 31 maja 2024 r., z wyłączeniem dwóch obszarów: Intelligent Payment Routing, który opiera się na danych z pilotażowego badania transakcji kartami debetowymi w USA (od 15 lipca do 15 sierpnia 2024 r.), oraz Store and Forward, które korzysta z zagregowanych danych z 10 największych firm w 2023 r., wraz z szacunkami dla 100 największych firm na podstawie odrzuconych transakcji bezpośrednich. Zagregowane dane zapewniają porównawcze spostrzeżenia, jednocześnie zachowując anonimowość przedsiębiorstw oraz prywatność danych.

 Źródło: dfusion.pl

SWIFF – System Wymiany Informacji Firm Faktoringowych. Nowa inicjatywa rynku bankowego i faktoringowego

SWIFF – System Wymiany Informacji Firm Faktoringowych. Nowa inicjatywa rynku bankowego i faktoringowego

Sektor bankowy i faktoringowy rozpoczęły współpracę zmierzającą do utworzenia i rozwijania nowego systemu, pozwalającego na wymianę informacji pomiędzy podmiotami prowadzącymi działalność faktoringową. Narzędzie to umożliwi znaczące ograniczenie zagrożeń wynikających z aktywności cyberprzestępców, stanowiących jedno z najpoważniejszych wyzwań dla rynku finansowego i całej gospodarki.

 

Założycielami i zarazem uczestnikami nowego systemu SWIFF jest 17 polskich firm faktoringowych, a inicjatywa utworzenia tego cennego w obecnej rzeczywistości narzędzia, pozwalającego na wymianę informacji o zagrożeniach, wyszła od Związku Banków Polskich i Polskiego Związku Faktorów.

 

Jest to zarazem kontynuacja linii, przyjętej przez ZBP już od pierwszych lat funkcjonowania tej instytucji, kiedy to wymianę informacji uznano za jeden z kluczowych komponentów walki z nadużyciami i aktywnością przestępczą.

 

System SWIFF ma szansę stać się narzędziem powszechnie wykorzystywanym przez wszystkie podmioty sektora faktoringu. Pozwala on uzyskać pełny obraz zagrożeń, jakie pojawiają się na rynku. Przyczyni się znacząco do skuteczności i trafności decyzji podejmowanych przez uczestników systemu. Ograniczy ryzyko zarówno kredytowe, jak i operacyjne.

 

– Nasze intensywne działania, prowadzone przez lata wspólnie z Polskim Związkiem Faktorów doprowadziły do tego, że udało nam się rozszerzyć o firmy faktoringowe podstawy prawne funkcjonujące w prawie bankowym, a stanowiące podstawę do wymiany informacji antyfraudowych – nadmienił dr Tadeusz Białek, Prezes ZBP.

 

Wyraził przy tym nadzieję, że umożliwienie wymiany danych online między faktorami, pozwoli wzajemnie ostrzegać się o podejrzanych faktorantach, kontrahentach, a także zwiększy świadomość w zakresie strategii stosowanych przez przestępców wobec firm faktoringowych. To zaś powinno przełożyć się na zdecydowane ograniczenie zagrożenia ze strony cyberoszustów.

 

Konrad Klimek, Przewodniczący Komitetu Wykonawczego Polskiego Związku Faktorów, podkreślał przełomowe znaczenie systemu SWIFF dla całej branży.

 

– Rozwiązanie to pokazuje jak cenna jest współpraca, determinacja i chęć implementacji dobrych koncepcji. Osiągnęliśmy sukces, który w pełni namacalny będzie za rok, półtora, kiedy system będzie wykorzystywany w naszych spółkach – podsumował Konrad Klimek.

 

Zdjęcie zamieszczone dzięki uprzejmości Związku Banków Polskich

Źródło: Faktoring.pl

9% MŚP wynajmuje pojazdy. Najczęściej są to firmy produkcyjne, transportowe i logistyczne

Nie zawsze kredyt lub leasing są jedynymi możliwościami sfinansowania floty firmowej. Wzorem państw zachodnich wśród polskich firm coraz większe znaczenie ma wynajem. Z badania zleconego przez EFL wynika, że 9% MŚP skorzystało z tego rozwiązania. Najczęściej wynajmują pojazdy firmy produkcyjne (25%), transportowe (16%) oraz logistyczne (14%). Brak wpływu
na zdolność kredytową, opieka serwisowa i pełne ubezpieczenie w czasie trwania umowy
to korzyści, jakie najczęściej dostrzegają w wynajmie przedsiębiorcy.

- Wśród Polaków, w tym przedsiębiorców, wciąż dominuje większa chęć posiadania niż wynajmowania. Ale z licznych badań i naszych doświadczeń jasno wynika, że przedstawiciele najmłodszych pokoleń, przede wszystkim zetki, coraz częściej mają inne podejście do własności i świadomość korzyści
z najmu. Patrzą na to rozwiązanie jako opcję większych korzyści niż zakup na własność. Są tzw. post-millenialsi, którzy urodzili się w zglobalizowanym świecie. Nie muszą mieć własnego samochodu, wolą skorzystać z Ubera czy car-sharingu. To przekłada się także na ich podejście do zarządzania biznesem, w tym do kwestii własności firmowych środków trwałych. Ponadto, nie bez znaczenia jest również otoczenie społeczno-gospodarcze, które często wymusza pewne zmiany zachowań. Widać było
to dobrze w czasie pandemii i po wybuchu wojny w Ukrainie, kiedy w związku z zaburzeniami w łańcuchu dostaw, ceny pojazdów i maszyn rosły w zawrotnym tempie, a w wielu przypadkach wybranych modeli nie było lub czas oczekiwania na nie wynosił kilka-kilkanaście miesięcy. Wówczas wielu przedsiębiorców poszukiwało nowych form finansowania inwestycji i wynajem wówczas był atrakcyjną opcją
– mówi Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.

Firmy produkcyjne wynajmują najczęściej

Z badania zleconego przez EFL wynika, że w ciągu ostatnich 3 lat 9% mikro, małych i średnich firm wynajmowało pojazd firmowy. Najrzadziej z tego rozwiązania korzystali najmniejsi przedsiębiorcy zatrudniający do 9 pracowników (4%), a najczęściej małe firmy (16%). Wśród średnich odsetek jest na poziomie całego sektora (9%).

Biorąc pod uwagę branże, najem ma najwięcej zwolenników w produkcji. Co czwarta firma z tego sektora wynajmuje pojazd (25%). W przypadku transportu odsetek wynajmujących wynosi 16%, a w logistyce – 14%. Budownictwo, handel i usługi to branże, które jeszcze niespecjalnie przekonały się
do wynajmu – tutaj odsetek korzystających z tego rozwiązania wynosi 5% i mniej.

Podobnie jak teraźniejszość zapowiada się przyszłość. Z wynajmu w najbliższych 3 latach planuje korzystać co dziesiąta firma MŚP (10%). I również to firmy produkcyjne (23%), transportowe (16%)
i logistyczne (10%) najczęściej składają taką deklarację.

Długa lista korzyści dla każdego

Dzięki wynajmowi firmy mają więcej kapitału i czasu na prowadzenie podstawowej działalności, a mniej niespodzianek, które mogą je zaskoczyć w przyszłości. Tak można podsumować korzyści, jakie wiążą się z rozwiązaniem w postaci najmu. Z badania EFL wynika, że 32% firm wskazało na brak obciążenia bilansu firmy i zdolności kredytowej, 31% firm na opiekę serwisową przez cały czas trwania umowy, również 31% firm na dostęp do pojazdu bez potrzeby angażowania środków na jego zakup oraz na fakt, że wypożyczane pojazdy są ubezpieczone i klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.

Biorąc pod lupę poszczególne branże – „co kraj to obyczaj”. Firmy transportowe najczęściej wskazują na brak obciążenia bilansu firmy i zdolności kredytowej (47%), logistyczne na dostęp do pojazdu bez potrzeby angażowania środków na jego zakup (48%), a produkcyjne na fakt, że wypożyczane pojazdy są ubezpieczone i klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów (29%).

Metodyka:

Badanie przeprowadzone zostało na zlecenie EFL na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=311 reprezentantów mikro, małych i średnich firm. Respondentami były osoby zarządzające firmą lub członkowie kadry zarządzającej (top management). Termin realizacji: 20 - 30 sierpnia 2024. Metoda: CAWI.

Źródło: EFL

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.