Klienci indywidualni Banku Pekao, którzy ucierpieli w wyniku powodzi i spłacają kredyt mieszkaniowy mogą skorzystać z ustawowego bezzwrotnego wsparcia ze środków Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Aby skorzystać z takiej pomocy wystarczy złożyć wniosek o udzielenie wsparcia. Można to zrobić m.in. zdalnie w swojej aplikacji mobilnej PeoPay lub bankowości internetowej Pekao24.
Kredytobiorcy, posiadający kredyt mieszkaniowy w Banku Pekao, mogą otrzymać bezzwrotne wsparcie polegające na spłacie przez Fundusz Wsparcia Kredytobiorców równowartości przewidywanych 12 miesięcznych rat kapitałowych i odsetkowych kredytu mieszkaniowego, w przypadku, gdy dom jednorodzinny lub lokal mieszkalny, których dotyczy kredyt mieszkaniowy, zostały uszkodzone lub zniszczone na skutek powodzi i znajdują się na terenie gminy, na której obszarze wprowadzono stan klęski żywiołowej w związku z powodzią we wrześniu 2024 roku oraz utracili, chociażby czasowo, możliwość korzystania z tego domu lub jego części lub tego lokalu.
Aby skorzystać z tego rozwiązania wystarczy złożyć wniosek o udzielenie wsparcia. Klienci Banku Pekao mogą to zrobić zdalnie za pośrednictwem bankowości internetowej Pekao24, aplikacji mobilnej PeoPay (sekcja Usługi -> Dyspozycje i zaświadczenia -> Wniosek o udzielenie wsparcia) Wiadomości – kategoria wysyłanej informacji "Pomoc dla powodzian") oraz w oddziale banku lub drogą pocztową na adres Banku Pekao: ul. Żubra 1, 01-066 Warszawa.
Więcej szczegółowych informacji jest dostępnych na stronie http://www.pekao.com.pl/pakiet-pomocowy-powodz.html